וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים בשכם מלקקים את האצבעות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.7.2009 / 21:16

הכנאפה שנכנסה לספר השיאים של גינס הוצגה היום. אורכה 74 מטר ורוחבה 1.1 מטר. התושבים, ביניהם גם רה"מ הפלסטיני, נהנו ממנה עד הפירור האחרון

הכנאפה הגדולה בעולם הוצגה היום (שבת) בטקס חגיגי בשכם בהשתתפות ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, הקונסול האמריקאי בירושלים ג'ק וואלאס, דיפלומטים בכירים, שרים פלסטינים ועשרות אלפי תושבי שכם נרגשים.

אורכה של הכנאפה, שנכנסה לספר השיאים של גינס, הוא 74 מטר, רוחבה הוא מטר ועשרה סנטימטר ומשקלה: טונה ו-765 ק"ג. בהכנת הכנאפה הענקית השתתפו 25 מאפיות בשכם, עיר שהתפרסמה בזכות הכנאפה שלה.

אחד מהמשתתפים בהכנת הממתק הענק סיפר שהוא וחבריו עבדו במשך 24 שעות רצופות כדי להכין את הכנאפה, וכי הוא מרגיש שמחה שלא תתואר.

אלפי הפלסטינים, ביניהם פיאד עצמו וערבים ישראלים שהגיעו במיוחד לאירוע, אכלו מהכנאפה ולא השאירו ממנה פירור.

לחובבי הבישול, אלו חלק מהמצרכים שבהם השתמשו להכנת הכנאפה הגדולה בעולם: 600 ק"ג גבינה לבנה, 300 ק"ג סוכר, 300 ק"ג בצק, 35 ק"ג פיסטוק חלבי ושישה פחי שמן. עלות הכנתה - כ-15 אלף דולר.

יוזם המיזם המתוק הוא תושב העיר, מוהנד א-ראבי, העובד בתחום הנדל"ן. הוא סיפר כי הרעיון להכנת כנאפה ענקית עלה בראשו לפני זמן רב אך רק לאחר שראש עיריית שכם, עדלי יעיש, וחברים נוספים מהעיר עודדו אותו, הוא החליט לשבור שיא גינס. המצרכים והכסף, אמר א-ראבי, נתרמו על ידי חנויות לממכר כנאפה בשכם ונדבנים שרצו לפאר את שמה של העיר.

  • עוד באותו נושא:
  • כנאפה
  • שכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully