וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכבול הח"כים של ליברמן בכותונת משוגעים"

ניר יהב ואורי טננבוים

18.7.2009 / 16:47

הח"כים הערבים זועמים על הצעת החוק של ישראל ביתנו, האוסרת לציין את יום הנכבה. לקראת דיון עליה מחר בממשלה, אמר ח"כ אגברייה: נמשיך לציין את היום, גם מאחורי סורג ובריח

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון מחר (ראשון) בהצעת חוק של חבר הכנסת אלכס מילר מישראל ביתנו, המכונה "חוק הנכבה". לפי ההצעה, ייאסר על כל גוף או מוסד ציבורי המתוקצב על ידי המדינה לממן פעילויות המציינות את יום העצמאות של מדינת ישראל כיום אבל. עם זאת, בניגוד להצעה קודמת שאישרה ועדת השרים, לא יוטל עונש מאסר על מצייני יום הנכבה.

הצעת החוק המעודכנת קובעת, כי בין הפעולות האסורות במימון על ידי מוסדות ציבוריים או גופים הנתמכים על ידי המדינה יהיו גם שלילת קיומה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שלילת אופיה הדמוקרטי, תמיכה במאבק מזוין ובמעשי טרור נגד ישראל, הסתה לאלימות כנגדה ופגיעה בדגל ובסמלים הלאומיים.

חבר הכנסת עפו אגבאריה (חד"ש)תקף בחריפות את ח"כ מילר ואת מפלגתו על הצעת החוק החדשה. "נראה שאין מנוס אלא מלכבול את חברי סיעת ישראל ביתנו, בעיקר את חבר הכנסת אלכס מילר, בכותונות משוגעים", מסר הח"כ, "לאחר סטירת הלחי שקיבלו ליברמן והסנשו פנשה שלו מילר, הצעת החוק המקורית שלהם ירדה מסדר היום, וציפינו שהם יבינו את הרמז. אבל הם בחרו להגיש הצעת חוק של אותה גברת גזענית בשינוי אדרת. הציבור הערבי ימשיך לציין את הנכבה על אפם וחמתם של ישראל ביתנו, גם אם נישאר חסרי הכל וגם אם ישימו אותנו מאחורי סורג ובריח".

חבר הכנסת מילר אמר לקראת הדיון מחר, כי "אם למישהו היה ספק לגבי הגרסה הקודמת של הצעת החוק, כלל הקשת הפוליטית תסכים על כך שמדינה שפויה לא תממן פעילות הסתה כנגד עצמה שהרי מדובר בסכנה ביטחונית ובטיפשות גמורה, ולכן אני מאמין שהממשלה תביע תמיכה גורפת בהצעה. הוא הוסיף, כי "מדובר בעיקרון ה'דמוקרטיה המתגוננת' בצורתו הבסיסית ביותר, לא אתן שכספי משלם המיסים ישמשו לתעמולה אנטי-ציונית המופעלת על ידי גופים טרוריסטים ומסיתים מקצועיים".

חכ"ים ערבים הגיבו לפני מספר שבועות בחריפות על היוזמה של ח"כ מילר. לדברי יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, "נמשיך לעשות מה שצריך לעשות. חוקים בכל מדינה מעצבים את העתיד, אבל החוק הזה, כמו חוקים דומים, מנסה לשכתב את ההיסטוריה מחדש. הזכרת הנכבה אצלנו היא לא נגד קיומה של מדינת ישראל, אלא מדגישה שהחלק השני בפתרון הסכסוך עדיין לא תם, וזה מביא אסון על עם שלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully