וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך 3 שנים - בורסת סין תעקוף את ארה"ב"

18.7.2009 / 11:50

כך לפי הערכתו של מי שמכונה "גורו השווקים המתעוררים", מרק מוביוס. עד כה ב-2009 זינקה בורסת שנחאי ב-75% לעומת עליה של 4.1% במדד S&P 500

בורסת המניות של סין – השנייה בגודלה בעולם - עשויה לעקוף את ארה"ב כבורסה הגדולה בעולם לפי שווי בתוך שלוש שנים, אם חברות בבעלות המדינה ימשיכו למכור מניות חדשות ויותר אנשים במדינה ישקיעו במניות, כך אמר אתמול (שישי) גורו השווקים המתעוררים, מרק מוביוס.


"האוכלוסיה הסינית רק מתחילה לטעום מהמניות, ויש לה עוד דרך ארוכה", אמר מוביוס, יו"ר חברת ההשקעות טמפלטון אסט מנג'מנט המנהלת נכסים בהיקף של 25 מיליארד דולר בשווקים מתעוררים, בראיון לבלומברג. לדבריו, חברות בבעלות המדינה יתחילו בהנפקות ענק ראשונות (IPO).

שווי בורסות המניות של סין מוערך ב-3.2 טריליון דולר, לעומת 11.2 טריליון דולר בשוקי המניות בארה"ב, על פי נתוני בלומברג. מדד S&P 500, מדד המניות המוביל בארה"ב, עלה עד כה השנה ב-4.1% לעומת זינוק של 75% שרשמה בורסת שנחאי בינתיים ב-2009.

בחודש שעבר אישרה סין את ה-IPO הראשון מאז ספטמבר, לאחר תשעה חודשים בהם הושעו ההנפקות הראשונות. חברת התרופות סנג'ין גווילין וחברת הכבלים זיג'יאנג ונמה, שתי החברות הראשונות שהונפקו, עלו 64% ו-139% בהתאמה, מאז הנפקתן בתחילת החודש.

על אף שהמניות המקומיות הנסחרות בסין, הידועות כמניות A, מוערכות מעט יתר על המידה, השוק ינוע כלפי מעלה ככל שהרווחים יטפסו, אמר מוביוס, והוסיף כי סין צפויה לרשום צמיחה של 8% בתמ"ג השנה, הודות לחבילת התמריצים הממשלתית בסך 4 טריליון יואן (585 מיליארד דולר), שהצליחה לעודד את הצריכה המקומית.

התמ"ג של סין צמח ב-7.9% ברבעון השני לעומת הרבעון השני של 2008, כך פירסמה ביום חמישי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בבייג'ין. סין הפכה להיות הכלכלה הגדולה הראשונה בעולם שרשמה שוב האצה בצמיחתה על אף המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully