וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "מקווים לפתוח שגרירות בפלסטין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.7.2009 / 10:33

נשיא טורקיה אמר כי ארצו מקווה "לפתוח שגרירות בפלסטין, במזרח ירושלים". במסיבת עיתונאים שקיים גול עם אבו מאזן, האשים האחרון את ישראל בסרבנות שלום

נשיא טורקיה, עבדאללה גול, אמר אמש (שישי) כי ארצו מקווה "לפתוח שגרירות בפלסטין, במזרח ירושלים". גול אמר את הדברים במהלך טקס חנוכת שגרירות הרשות הפלסטינית באנקרה שבטורקיה בנוכחות יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

סוכנות הידיעות הפלסטינית דיווחה כי אבו מאזן אמר בטקס כי בניין השגרירות נבנה בסיוע כספי שהעניקה ממשלת טורקיה, "דבר המסמל את הידידות והאחווה בין שני העמים, הפלסטיני והטורקי". בטקס נכחו גם מזכיר הוועד הפועל של אש"ף יאסר עבד רבה וחבר צוות המשא ומתן סאיב עריקאת.

במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו שני האישים האשים אבו מאזן את ממשלת נתניהו בכך שהיא אינה ממלאת אחר הסכמים בינלאומיים ובכך שהיא אינה מחויבת לתהליך השלום. "ממשלת ישראל מסרבת לפתרון שתי המדינות ולהקפאת התנחלויות, וזאת בזמן שהרשות הביעה את מחויבותה כלפי תהליך השלום".

בתחילת השבוע הגיב אבו מאזן לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עמו בישראל. "אם ישראל מעוניינת לחדש את המשא ומתן על סוגיות הסדר הקבע, עליה להכיר בפתרון שתי המדינות ולהפסיק את הבנייה בהתנחלויות". במסיבת עיתונאים שערך במוקטאעה ברמאללה עם עמיתו הרומני אמר אבו מאזן כי "על ישראל למלא אחר התחייבויותיה במפת הדרכים".

חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת אמר כי הזמנתו של נתניהו אינה רצינית אלא חלק ממסע יחסי ציבור. "הדיבורים על שלום הם דבר אחד, אולם עשיית השלום היא דבר אחר", הוסיף. "איננו מתנגדים למשא ומתן עם ישראל אולם ישראל היא זו שמערימה קשיים בפני כל משא ומתן". הוא קרא לארה"ב ולקוורטט לחייב את ישראל למלא אחר התחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully