וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפיצוץ בלבנון - מוצב של חיזבאללה

ניר יהב ויהושע בריינר

18.7.2009 / 9:31

לפי דיווח בעיתון כווייתי, הפיצוץ שאירע השבוע בדרום לבנון לא היה במחסן נשק, אלא במוצב קדמי של ארגון חיזבאללה. בפיצוץ נהרגו גם כמה מפעילי הארגון

"הפיצוץ שאירע השבוע בדרום לבנון לא אירע במחסן נשק, כפי שנסבר תחילה, אלא במוצב צבאי של ארגון חיזבאללה, וכתוצאה ממנו נהרגו מספר פעילים בארגון ונפצעו נוספים". כך דיווח הבוקר (שבת) מפי מקור צבאי המוגדר 'מהימן', העיתון הכוויתי 'א-סיאסה', הידוע בהתנגדותו לחיזבאללה. לפי הדיווח, "המתווה הגיאוגרפי שבו נמצא המוצב וקרבתו היחסית לקו הגבול מוכיחים כי הוא איננו מחסן נשק אלא מוצב קדמי של הארגון", הוסיף.

ביום רביעי האחרון דווח כי בכפר ח'רבה סלם שבדרום לבנון, כ-20 ק"מ מצפון לגבול עם ישראל, התפוצץ מחסן נשק של חיזבאללה, שהכיל רקטות, תחמושת ונשק אוטומטי. אלא שעל פי הדיווח בעיתון הכוויתי, בין כלי הנשק שהתפוצצו במוצב של חיזבאללה היו טילים נגד טנקים לטווח קצר ומוקשים נגד טנקים. חיזבאללה לא הגיב לתקרית.

בעקבות הפיצוץ פרסם כוח יוניפי"ל, הפועל בדרום לבנון, הודעת גינוי חריפה בעקבות ההפרה, לדבריו, של החלטה 1701 ששמה קץ למלחמת לבנון השנייה. משרד החוץ הורה במקביל לנציגיו באו"ם לפנות למזכ"ל האו"ם באן קי-מון בדרישה לפעול בנחישות נגד התחמשותו של חיזבאללה בדרום לבנון ולהטיל סנקציות על הארגון בעקבות הפרות החלטה 1701. מנהל התקשורת הישראלית במשרד החוץ, יוסי לוי, אמר לוואלה! חדשות כי "בכוונת ישראל לדרוש מהאו"ם תשובות, ולא תירוצים, לגבי השאלה כיצד הגענו למצב בו מצבור נשק מתפצץ בסמוך לישראל".

בתוך כך, חצו אתמול 15 אזרחים לבנונים, חלקם ילדים, את קו הגבול בין ישראל ללבנון באזור הר דב, כשהם נושאים את דגלי לבנון ודגלי חיזבאללה. ה-15 נכנסו לשטח ישראל בסמוך למוצב נטוש ושבו חזרה ללבנון. כוחות צה"ל זיהו את הלבנונים כשהם לא חמושים ולכן החליטו שלא לפתוח לעברם בירי. בצה"ל מדגישים כי הם רואים בחומרה את האירוע וכינו אותו כהפרה בוטה של החלטה 1701 של האו"ם. לדברי גורם בטחוני ככל הנראה מדובר בניסיון לפרובוקציה של תומכי חיזבאללה על רקע יום השנה לביצוע עסקת החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully