וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 לבנונים חדרו לישראל בהר דב ושבו ללבנון

יהושע בריינר וניר יהב

17.7.2009 / 23:19

הלבנונים עברו את הגבול עם דגלי לבנון וחיזבאללה. במערכת הביטחון מעריכים כי מדובר בפרובוקציה מטעם ארגון חיזבאללה במלאת שנה לעסקת החזרת גופות גולדווסר ורגב

15 לבנונים, חלקם ילדים, חצו היום (שישי) את קו הגבול בין ישראל ללבנון באזור הר דב, כשהם נושאים את דגלי לבנון ודגלי חיזבאללה. ה-15 נכנסו לשטח ישראל בסמוך למוצב נטוש ושבו חזרה ללבנון. כוחות צה"ל זיהו את הלבנונים כשהם לא חמושים ולכן החליטו שלא לפתוח לעברם בירי.

בצה"ל מדגישים כי הם רואים בחומרה את האירוע וכינו אותו כהפרה בוטה של החלטה 1701 של האו"ם. לדברי גורם בטחוני ככל הנראה מדובר בניסיון לפרובוקציה של תומכי חיזבאללה על רקע יום השנה לביצוע עסקת החטופים.

בתוך כך קיים הערב גם מזכ"ל ארגון חיזבאללה נאום מיוחד במלאת שנה לעסקת החליפין בין ישראל לחיזבאללה, במסגרתה החזיר ארגון חיזבאללה את גופותיהם של חיילי המילואים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. נסראללה הבהיר כי לחיזבאללה יש עדיין אחריות כלפי האסירים הנמצאים בבתי הכלא בישראל "משום שהם רצו שנהיה חופשיים", אמר.

נסראללה תקף את העולם הערבי ש"שותק", לדבריו, למרות שיש אסירים ערבים בבתי הכלא בישראל ואף חלק שבחים לפעילותה של ישראל למען שבוייה, "על פי ההיגיון של המדינות הגדולות, לישראל יש זכות להרוס את לבנון בגלל שני שבויים ישראלים שלקח חיזבאללה. על פי אותו הגיון, יש לה זכות להרוס את רצועת עזה בגלל שבוי אחד - גלעד שליט. מצד שני, לנו (לערבים - נ.י) יש אסירים בישראל, גברים ונשים כאחד, ואיננו משקיעים כל מאמץ לשחררם. זו הסיבה שמדינות העולם מכבדות את ישראל לא את הערבים".

נסראללה העלה את סוגיית יחיא סכאף, שלדבריו עדיין חי בבית הכלא בישראל. "לאור זאת אנחנו אומרים: יש אסיר לבנוני חי בבית הכלא בישראל ששמו יחיא סכאף. בנוסף יש עדיין גופות של חללים לבנונים בישראל. נמשיך לעקוב אחר נושא זה כפי שאנחנו עוקבים אחרי נושא הנעדרים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully