וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוצאים למאבק להביא להרשעת שי דרומי"

רמי שני

17.7.2009 / 15:06

ההנהגה הבדואית בנגב החלה ליזום פעולות מחאה בעקות זיכויו של החוואי שי דרומי מעבירת הריגה. עצרת מחאה גדולה תתקיים ביום ראשון. "זאת יריקה על החוק וזילות בחיי אדם"

תחילתו של מאבק: ההנהגה הבדואית בנגב החלה ליזום פעולות מחאה בעקות זיכויו של החוואי שי דרומי מעבירת הריגה. ביום ראשון תתקיים עצרת מחאה מול בית המשפט המחוזי בבאר שבע. ההנהגה טוענת כי מדובר בהכרעת דין גזענית המתירה את דמו של כל אדם. ובכוונתם לפעול כדי להביא להרשעתו של דרומי אפילו במחיר של ערעור לבית המשפט העליון. יצוין כי המחאה תעשה ללא פעילות אלימה והיא מתבטאת בעיקר בפרסום הודעות המגנה את ההחלטה. בשלב זה תתקיים רק העצרת אולם בהמשך מתכוונת ההנהגה לנקוט בצעדים נוספים.

"זאת יריקה על החוק וזילות בחיי אדם", אמר חבר הכנסת ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) בתגובה להחלטה. "לא יכול להיות שבית משפט מחליט לזכות אדם שירה והרג אנשים".

ביום רביעי כאמור זיכה בית המשפט המחוזי בבאר שבע את החוואי שי דרומי מהריגת חאלד אל אטרש, שפרץ לחוותו יחד עם אדם נוסף לפני כשנתיים. דרומי הורשע רק בסעיף של אחזקת נשק. בהכרעת הדין כתבה השופטת רחל לביא-ברקאי: "לעולם אין הכרעת הדין קלה בעיקר כשמדובר בדיני נפשות. חיי אדם אמנם נלקחו, אך הנאשם אינו איש מדון, אלא אדם שביקש לחיות בשלווה, והדבר ניכר".

את ההחלטה קיבל הרכב של שלושה שופטים. נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע, השופט יהושע פלפל, והשופטת רחל לביא-ברקאי החליטו לזכות את דרומי. לעומתם, השופט אריאל ואגו הרשיע את דרומי, אך היה בדעת מיעוט. בהחלטתו כתב ואגו כי הוא "מסכים שבעת שחרור הכדור הראשון, היה דרומי נתון בהתמודדות ועימות עם הפורצים שאחד מהם אוחז במספרי ברזל גדולים וכאשר על רקע האירועים האלימים בחווה נשקפה לו ולרכושו סכנה מידית ומוחשית. עם זאת, חמשת הכדורים הנוספים שנורו על ידו, לאחר שהפורצים החלו לברוח, היו אלו שגרמו למות המנוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully