וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מאירן: הרפורמיסט כרובי הותקף

17.7.2009 / 18:30

לא נמסרו פרטים נוספים על התקיפה. מוקדם יותר התרחשו התנגשויות קשות בין תומכיו של מוסאווי למשטרה בכיכר המרכזית בטהרן. .נשיא אירן לשעבר רפסנג'אני קרא במהלך תפילות יום להשיב את חופש העיתונות במדינה

כלי תקשורת ערבים מדווחים הערב (שישי) כי המועמד הרפורמיסטי בבחירות לנשיאות אירן, מהדי כרובי, הותקף בעת שהיה בדרכו לתפילת יום השישי באירן. לא דווח מה מצבו וכיצד הותקף. תקיפתו של כרובי היא שיאו של יום סוער של הפגנות ומעצרים בטהרן. מוקדם יותר דווח על התנגשויות אלימות בין תומכיו של מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי לבין המשטרה. המהומות מתרחשות בכיכר המרכזית בטהרן, שם התאספו עשרות אלפים מתומכיו של מוסאווי . קודם לכן דווח כי משטרת אירן עצרה לפחות 15 בני אדם מתומכי מוסאווי במהלך התנגשויות מחוץ לאוניברסיטת טהרן. המשטרה עושה שימוש בגז ובאמצעים לפיזור הפגנות.

מוסאווי,השתתף היום בתפילות יום השישי שנערכו באוניברסיטת טהרן. את הנאום העיקרי נשא יריבו של הנשיא אחמדיניג'ד ומי שכיהן כנשיאה בעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני, הידוע כתומכו של מוסאווי. בדרשתו אמר רפסנג'אני, כי "אירן נמצאית מאז הבחירות במשבר. חייבים להסיר ספקות לגבי חוקיותן של הבחירות". לדבריו, חלק גדול מהעם מאמין כי הבחירות התנהלו באופן לא תקין ויש להסיר את הספקות בנושא. כמו כן, קרא רפסנג'אני לשחרר מיד את כל מי שנעצר על ידי המשטרה במהלך המהומות ודרש להחזיר את חופש העיתונות במדינה במסגרת החוק.

זוהי הופעתו הפומבית הרשמית הראשונה של מוסאווי מאז ה-12 ביוני אז נערכו הבחירות שעוררו גל מחאה המוני על ידי תומכיו בכל רחבי המדינה על רקע חשש לזיוף תוצאותיהן. המועמד הרביעי בבחירות ותומך הרפורמיסטים, איש הדת מהדי כרובי ישתתף אף הוא בתפילות באוניברסיטת טהרן, כך אישר דוברו.

כמה שעות לפני תחילת התפילות נראו כוחות ביטחון מוגברים מחוץ לשערי האוניברסיטה. לדברי עד ראיה, שורות של שוטרים עמדו ליד או בכיכר "אנגלב" המרכזית באוניברסיטה ואנשי מיליציית הבסיג' חמושים באלות נראו אף הם בקרבת מקום.

הבחירות שנערכו בחודש יוני השנה הבעירו את גל המחאה החמור ביותר במדינה מאז המהפכה האסלאמית בשנת 1979 וחשפה שסעים עמוקים בממסדה. לפחות 20 בני אדם מתו בהפגנות שפרצו לאחר הבחירות. מוסאווי והרשויות באירן פתחו בהאשמות הדדיות בנוגע לאחריות על שפיכות הדמים. למרות שכוחות הביטחון של משמרות המהפכה הצליחו להשתלט על המהומות, כוחו של מוסאווי ברחוב עדין יציב.

טקס תפילת יום השישי באוניברסיטת טהרן מועבר בשידור חי ברדיו אירן הממלכתי ומגיע לקהל רחב. רפסנג'ני, איש דת בעל השפעה, שכיהן כנשיא בשנות ה-90 יוביל את התפילות לאחר היעדרות של חודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully