וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: 9 הרוגים במתקפת טרור במלונות

17.7.2009 / 8:45

שתי פצצות התפוצצו אחת אחרי השניה במלון מריוט ובמלון ריץ' קרלטון ברובע העסקים בבירה ג'קרטה. בין ההרוגים והפצועים ישנם גם זרים. 42 נפצעו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

שתי פצצות התפוצצו זמן קצר אחת אחרי השניה (שישי) במלון מריוט ובמלון ריץ' קרלטון ברובע העסקים בבירה האינדונזית, ג'קרטה. תשעה בני אדם ו-42 נפצעו, ביניהם זרים כתוצאה מהפיצוצים. מכונית תופת התפוצצה גם היא בכביש שירות בצפון העיר. מספר שעות לאחר הפיצוצים איתרה המשטרה פצצה נוספת במלון מריוט אשר לא התפוצצה. בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים.

מתקפת הטרור, הראשונה מזה מספר שנים באינדונזיה, עלולה לפגוע נואשות בהשקעות זרות בכלכלה האינדונזית. הממשלה במדינה התקדמה באופן משמעותי במאבקה באיומים ביטחוניים מצד מליציות איסלאמיות בשנים האחרונות, והובילה בכך ליציבות פוליטית.

מליציות האיסלאמיות מארגון "ג'מעה איסלאמיה" הואשמו בשורה של פיגועים שארעו באינדונזיה בשנים 2002-2005, ביניהם הפיגוע באי באלי ב-2002 בו נהרגו 202 בני אדם. קווין או'רוקה, מומחה לפוליטיקה אינדונזית אמר כי ההתקפות הללו הרסניות לדימוי הביטחוני של אינדונזיה, אותו היא בנתה במהלך ארבע השנים האחרונות. לדבריו, "הפיגוע ישפיע בעיקר על ביטחונם של משקיעים זרים, מכיוון שהוא קרה למרות מאמצים ניכרים של הממשלה להילחם בטרור". או'רוקה העריך כי ארגון "ג'עמה איסאלמיה" אחראי להתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully