וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בחברון: 'ציר ציון' ייפתח לפלסטינים

17.7.2009 / 6:26

לראשונה מזה 9 שנים, ייפתח ציר ציון בחברון לתנועת כלי רכב פלסטינים. בעבר נרצחו בציר שני ישראלים. המתנחלים: "חברון תבער אם הכביש ייפתח"

ציר ציון בחברון ייפתח לתנועת כלי רכב פלסטינים לראשונה מזה תשע שנים. כך החליט השבוע שר הביטחון אהוד ברק. על פי תשובה שהגישה השבוע פרקליטות המדינה לבג"ץ בעתירה שהגישה עיריית חברון, הכביש ייפתח לתנועה של כלי רכב פלסטינים בתוך שבועיים וזאת על פי החלטתו של שר הביטחון.

לפני מספר חודשים החליטה מערכת הביטחון לאפשר תנועת כלי רכב פלסטיניים בכביש הגישה היחיד המוביל אל מערת המכפלה ואל היישוב היהודי בחברון בו נסעו עד כה רק כלי רכב ישראליים. אך בשל התנגדות חריפה של המתנחלים ושב"כ, הוחלט לדחות את מועד פתיחתו. כעת קיבל ברק החלטה לפתוח את הציר, החלטה הצפויה לעורר זעם בקרב אנשי הישוב היהודי בחברון. עם זאת, ברק לא אישר את פתיחת רחוב השוהדא לתנועה פלסטינית מלאה ואף לא אושרה פתיחה מחודשת של החנויות במקום, שעומדות סגורות מאז תחילת האינתיפאדה.

"חברון תבער אם הכביש ייפתח", אמר גורם בקרב המתנחלים בעקבות ההחלטה לפתוח את הציר, "השב"כ אומר בפירוש שאסור לפתוח את הציר לערבים, אז למה לקחת סיכון? מספיק דם נשפך על הכביש הזה. מדובר בחיים של אלפי יהודים שנוסעים בציר שמופקרים מרגע שהציר ייפתח".

ציר ציון הוא ציר באורך כמה מאות מטרים שראשיתו ביציאה מקריית ארבע והוא מוביל עד למערת המכפלה. ב-1994 נסגר חלקו הצפוני של הציר לתנועת כלי רכב יהודים, ובשנת 2000 נסגר חלקו הדרומי לתנועת כלי רכב פלסטינים בעקבות אינתיפאדת אל אקצא. בשנת 2001 נרצחו על הציר דוד כהן וחזי מועלם, וכעת חוששים ביישוב היהודי כי הפיגועים יתגברו בעקבות ההחלטה לפתוח אותו מחדש. כפי שפורסם בעבר בוואלה! חדשות,לקראת פתיחת הציר התמקמה פלוגת מג"ב בבית המריבה הצופה על חלקים רבים מהכביש. עד כה, הגישו רק ארבעה כלי רכב פלסטינים בקשה להשתמש בכביש, אולם במערכת הביטחון מאמינים שעם פתיחתו יגישו תושבי האזור בקשות נוספות.

בתשובת הפרקליטות, הנתמכת גם על ידי ראש מטה פיקוד מרכז תא"ל מוטי אלמוז, נכתב כי "יש בהחלטה זו משום שינוי משמעותי עבור התושבים המתגוררים בצידי הציר. שינוי זה כרוך ב'ניהול סיכונים' ביטחוני ובהיערכות מיוחדת וההחלטה לאמצו אינה פשוטה. אנו מקווים כי המצב הביטחוני יאפשר את קיום ההחלטה לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully