וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב מזוז לאולמרט

עדי שמחוביץ

16.7.2009 / 23:22

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע הערב (חמישי) לסנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, כי אין בכוונת פרקליטות המדינה להגיש כתב אישום נגדו בפרשת ראשונטורס, זאת כל עוד לא נערך שימוע בפרשות האחרות.

דברי מזוז נשלחו הערב לפרקליטיו של אולמרט, עורכי הדין אלי זהר, יהודה וינשטיין נבות תל צור ורועי בלכר, בתגובה למכתבם בו הם מוותרים על הזכות לקיים שימוע בעניינו. במכתבו מזכיר מזוז כי השימוע נדחה לחודש אוגוסט אך ורק על פי בקשתם. עוד כתב מזוז כי "אין בהגשת כתב האישום נגד ריסבי-רז משום פגיעה בהליכי השימוע של אולמרט או כדי למנוע ממנו לנסות ולשכנע בנכונות גרסתו". בסוף מכתבו הציע מזוז לפרקליטו של אולמרט לחזור בהם מההחלטה שלא לקיים שימוע ולהודיעו במידה ויבחרו לעשות כן.

עורכי דינו של אולמרט שיגרו מוקדם יותר הערב מכתב למזוז, בו כתבו כי הם מוותרים על זכותם לשימוע לפני הגשת אישום בפרשת "ראשונטורס". "שמענו בתדהמה על הגשת האישום נגד גברת רייצ'ל ריסבי-רז בפרשה המכונה ראשונטורס. הגשת כתב אישום זה, על מכלול העובדות הכלולות בו ערב השימוע בפרשה בעניינו של אולמרט, מעידה כמאה עדים כי קלה ונחרצה עמכם להגיש כתב אישום בפרשה זו ועל חוסר התוחלת והתועלת שבקיום השימוע הקבוע לחודש הבא", כתבו הפרקליטים.

כתב אישום ראשון בפרשת "ראשונטורס", הוגש מוקדם יותר היום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד רחל (רייצ'ל) רז-ריסבי, שהועסקה בתפקיד מתאמת קשרי החוץ בלשכתו של אולמרט. כתב האישום שהוגש על ידי עורך הדין אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, מגולל בתוך 24 עמודים כיצד אולמרט, ראש לשכתו לשעבר שולה זקן וריסבי הוציאו כספים מארגונים שונים בחו"ל וטענו כי מדובר בהוצאות נסיעה שהשתלשלו לכיסו של אולמרט.

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2002-2006, בעת שאולמרט שימש כממלא מקום ראש הממשלה, כשר המסחר והתעשייה, שר התקשורת, ממלא מקום שר האוצר וכראש עיריית ירושלים, הוא נהג לצאת לעיתים קרובות לחו"ל במסגרת קשרים שקיים עם אישים וארגונים בחו"ל מתוקף מעמדו הציבורי.

בכתב האישום נטען כי אולמרט וראש לשכתו זקן, "ניצלו בעזרתה של ריסבי את מעמדו וקשריו האמורים של אולמרט לרעה, לפעילות שיטתית לאורך שנים של הפקת טובות הנאה כספיות עבור אולמרט". עוד עולה מכתב האישום כי השלושה גרמו לאותם ארגונים לממן את הוצאות נסיעתו של אולמרט - הוצאות העולות באורח ניכר על העלויות האמיתיות של אותן נסיעות, כאשר את העודפים הכספיים ניצל אולמרט למימון הוצאותיו הפרטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully