וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טופז: משמר ביהמ"ש יאבטח את התובעת

איילה חננאל

16.7.2009 / 21:30

עו"ד ענת בן זאב טענה להתנכלות מכוונת מצד פרקליטיו של טופז ואף ביקשה לקבל ליווי ממשמר בתי המשפט. "אומרים לנאשמים דברים שהם לגיטימציה לפגיעה"

התובעת במשפטו של הבדרן דודו טופז, עו"ד ענת בן זאב, ביקשה היום (חמישי) ליווי ממשמר בתי המשפט, כך נודע לוואלה! חדשות. כעת, ילווה את בן זאב מאבטח מטעם המשמר. בתום הדיון היום כינתה עו"ד בן זאב את אשר התנהל בבית המשפט: "שכונה".

עוד אמרה בן זאב "עושים עליי תחקיר. זה כולל ניסיון לברר הסתבכויות עבר". בן זאב הוסיפה כי "לא הגיוני שהופכים את הפרקליטה בתיק לאייטם. אני מבינה שהתיק תופס עניין תקשורתי אבל בין עניין לבין לנסות לברר מתי הפרקליטה נמצאת בחו"ל בשביל לקבוע דיון במועד הזה, על מנת שהיא לא תשתתף בדיון, זו חציית קווים".

עו"ד בן זאב הוסיפה בתום הדיון כי "אני מרגישה שיש הרגשה של אלימות באולם בית המשפט. של הפיכת התיק לאישי כנגדי. גם כשניהלתי בעבר תיקים נגד משפחות פשע לא הרגשתי ככה. אפילו שם היה ברור שהנושא לא אישי והפרקליטים הקפידו לומר לנאשמים שאם לא אני אהיה התובעת אז יהיה מישהו אחר. כאן הכל מכוון נגדי באופן אישי".

בן זאב הסבירה כי "ציון אמיר אומר לנאשמים - 'התובעת הזו, היא מכשפה, היא תיקח אתכם עד לעליון', כל מיני דברים בסגנון הזה שנותנים לגיטימציה לפגיעה. ידוע לי שציון אמיר מנסה לגרום שאני לא אהיה התובעת בתיק". בן זאב טענה כי אמיר ביקש לדחות את הדיון כדי לגרום להחלפתה כתובעת בתיק. "גם לבחור שופט וגם תובעת? זה פשוט לא אפשרי", היא אמרה.

ציון אמיר מסר כי "בכוונתי להגיש תביעה כנגד עו"ד ענת בן זאב על רקע הדברים החמורים שאמרה כנגדי".

קודם לכן, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשת פרקליטיו של הבדרן דודו טופז לדחות את הדיון בעניין הבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, וקבע כי הדיון המחודש יתקיים ב-25 באוגוסט. עם זאת, קבע בית המשפט כי עד מועד הדיון הדחוי, יישאר טופז במעצר. פרקליטו של טופז, ציון אמיר, הביע אף הוא את הסכמתו למהלך. בעת ההחלטה פנה טופז אל אחיו מיקי שישב באולם ושאל אותו "מה עם אמא?". טופז נראה מודאג מאוד לחזור למעצר.

במהלך הדיון, פרץ עימות בין בן זאב לאמיר, שהסביר כי ביקש את הדחייה על מנת שיוכל לבחון את חומר הראיות החדש שקיבל לידיו היום. התובעת, עו"ד ענת בן זאב, טענה נגד אמיר כי הוא מנסה שהיא לא תהיה התובעת בתיק. הויכוח בין השניים החל בכך שאמיר ביקש לערוך את הדיון בתאריך בו נמצאת בן זאב בחופשה בחו"ל עם ילדיה. עו"ד בן זאב סירבה ואמיר אמר לה "את התחלת איתי ברע". בן זאב פנתה לשופט ואמרה "הוא קורא לי המכשפה הכי גדולה בפרקליטות!". אמיר השיב לבן זאב ואמר "תתביישי את שמדליפה את כל חומר החקירה לעיתונות". השופט גלעד נויטל עצר את השניים, ואמר להם "תגידו, מה אתם רוצים? שאני אצא מהאולם? אני יכול ללכת לשתות מיץ. אנא עו"ד אמיר, נסה למצוא מועד למשפט שיתאים גם לתובעת". בן זאב ביקשה שהערותיו של אמיר יירשמו בפרוטוקול וציינה כי "עורכי דין הולכים עם שמירה בגלל התבטאויות כאלו".

"טופז השתמש בקודים"

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של טופז עד תום ההליכים והסבירה כי "היו לו מספר הזדמנויות להתחרט ובאופן שלא היה מבייש ארגון פשע הוא וזנקו השתמשו בקודים וקראו לאישים הנתקפים 'בחורות' ולמעשי התקיפה 'שיפוצים'", אך השופט נויטל העיר לתביעה כי בראיות בתיק ישנו רק עמוד אחד של שיחה שהוקלטה בין טופז לבין זנקו בה השתמשו בקודים וכי המונח לא תואם את הראיות בתיק. התביעה התנגדה לטענה, והבהירה כי לחלק ממבצעי התקיפות בפועל יש עבר פלילי.

בדיון שהתקיים לפני שבועיים קבע תסקיר שירות המבחן כי טופז מסוכן לציבור ולעצמו והמליץ לא לשחררו. בנוסף, פסל התסקיר את כל שמונת המפקחים שהציע עורך הדין ציון אמיר לצורך פיקוח על טופז.

מוקדם יותר, החל משפטו של דודו טופז בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בפתח המשפט הוקראו לטופז סעיפי האישום הכוללים: תקיפה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט. טופז טרם הגיב לאישומים, בשל בקשת פרקליטו, ציון אמיר, להורות לפרקליטות להעביר אליו חומרי חקירה נוספים, שטרם הגיעו לידיו. בעקבות הבקשה, נדחה המשך המשפט לעוד שבועיים.

לפי כתב האישום, עומד טופז מאחורי תקיפות בכירי התקשורת מנכ"ל "קשת" אבי ניר, סוכן השחקנים בועז בן ציון, המשנה למנכ"ל "רשת" שירה מרגלית. בנוסף, נטען, הוא תכנן לתקוף את עורך "ישראל היום" עמוס רגב, תקיפה שלא יצאה לפועל.

בכתב האישום נטען כי טופז שילם למתווך 8,000 שקלים כמקדמה על מנת שיתקפו את אבי ניר ועוד 5,000 שקלים לאחר התקיפה. עבור תקיפתו של בועז בן ציון שילם טופז 12,000 שקלים. טופז תיכנן בנוסף והזמין תקיפה נוספת על בן ציון עליה שילם 20 אלף שקלים ואמר לתוקפים כי התקיפה הקודמת לא הייתה מספיק חזקה. עבור תקיפתה של שירה מרגלית שילם טופז 30,000 שקלים. ולפי כתב האישום הוא נכח בקרבת מקום בעת שבוצעה התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully