וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות

יובל מעוז

16.7.2009 / 21:04

אחרי פתיחה שלילית - יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית. הדאו ג'ונס התחזק ב-1.1% והנאסד"ק הוסיף 1.2% לערכו

המסחר בניו יורק ננעל בעליות שערים לאחר מסחר יציב מתחילת היום. דאו ג'ונס התחזק ב-1.1% ל-8,710 נקודות, נאסד"ק הוסיף 1.2% ל-1,885 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.85% ל-940 נקודות.

שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר אמר כי ארה"ב לא יכולה להרשות לעצמה לעצור את תוכניות התמריצים מוקדם מדי. "אם נעצור את תוכניות התמריצים מוקדם מדי, אנחנו פשוט נחזור על אותן שגיאות שעשה הממשל בשנות ה-30, ועשו גם אחרים", אמר גייתנר בראיון לערוץ הטולוויזיה של בלומברג. "אנחנו לא נלחץ על הבלמים מוקדם מדי". עוד אמר גייתנר כי ארה"ב צריכה לאזן את הוצאותיה ומשאביה לפני שתוכל להחליט על הפסקת תוכנית התמריצים.

בנק ג’יי. פי מורגן צ’ייס האמריקאי דיווח על גידול של 36% ברווח הנקי ברבעון השני, ועלה בהרבה על תחזיות האנליסטים עם רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר. החברה דיווחה גם על הכנסות שיא בסך 25.6 מיליארד דולר, עלייה של 39% לעומת הרבעון המקביל. רווחי הארלי דיווידסון, יצרנית האופנועים האמריקאית, צנחו ב-90% ל-19.8 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2008. זאת בעקבות הירידה במכירות האופנועים ובשל הפרשות הקשורות לחטיבת המימון הארלי דיווידסון פייננשל סרוויסז.

ענקית הכרייה הברזילאית ואלה שוקלת לרכוש את יצרנית הדשנים האמריקאית מוזאיק, תמורת סכום של כ-25 מיליארד דולר, דיווח העיתון הספרדי אסטדאו. מניית מוזאיק התחזקה עד כה השנה ב-29%. מגזר האשלג סובל באחרונה מעודפי מלאים ומירידות מחירים, וכמה חברות הודיעו על צמצום הייצור בעקבות המשבר. מוזאיק מזנקת בכ-11%.

מניית הבנק האמריקאי הוותיק CIT קורסת בכ-70% בוול סטריט לאחר שהודיע על כישלון המגעים עם הממשל בארה"ב על חילוץ הבנק. מכירות הטיסברי, התרופה של חברת ביוג'ן איידק לטיפול בטרשת נפוצה, צמחו ב-11.9% ברבעון השני של 2009 בהשוואה לרבעון הראשון של 2009 והסתכמו ב-254 מיליון דולר. הטיסברי מתחרה בקופקסון של ענקית הגנריקה הישראלית טבע. גיוון אימג'ינג מבקשת לאשר באסיפת בעלי המניות לחומי שמיר, מנכ"ל החברה, בונוס של 361 אלף דולר לשנת 2008. עם זאת, שמיר הסכים מרצונו להורדה של 10% מהבונוס, כך שהבונוס שמבקשת החברה לאשר לשמיר עומד על 326 אלף דולר.

אורכית דיווחה אתמול על עסקה לפיה תספק למטרונט המקסיקאית את פורטפוליו מוצרי ה-CM-4000, המאפשרים תקשורת מהירה בין ספקי תקשורת. מטרונט תפרוס את המוצרים באזורים עירוניים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully