וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה לא מתפשרת: "רוצים את כל הגולן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.7.2009 / 16:46

שר החוץ הסורי אמר במהלך פגישתו עם עוזרו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, כי "ישראל חייבת לסגת לקווי ה-4 ביוני ולהשיב את רמת הגולן במלואה לסוריה"

"סוריה עומדת על כך שישראל חייבת לסגת לקווי ה-4 ביוני 1967 ולהשיב את רמת הגולן במלואה לסוריה, על פי החלטות האו"ם" - כך אמר היום (חמישי) שר החוץ הסורי וואליד מועלם לפרד הוף, עוזרו של השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, במהלך פגישתם בדמשק. כך דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית.

על פי הדיווח, שני האישים דנו בתהליך השלום במזרח התיכון ובדרכים לקדמו. עוד דווח כי מועלם אמר כי ארצו מעוניינת בשלום צודק וכולל במזרח התיכון בהתאם לעקרונות ועידת מדריד ועקרון "שטחים תמורת שלום". הוף מצדו הבהיר למועלם כי ארה"ב מעוניינת למלא תפקיד "פעיל ומאוזן" בניסיון לחדש את המשא ומתן לשלום בכל המסלולים במזרח התיכון.

השבוע אמר שר החוץ הסורי בפגישה עם שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום במזרח התיכון, מארק אוט כי "ישראל היא זו שמערימה מכשולים בדרך להשגת שלום בכך שהיא ממשיכה במדיניות המצור, ההתנחלויות והבידוד". מועלם קרא לקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל על מנת שתיענה לדרישות השלום, ובראשן הקפאת הבנייה בהתנחלויות, פתיחת המעברים והסרת המצור על עזה.

מועלם אמר עוד כי אירופה צריכה למלא תפקיד מרכזי בגיבוש הסכם שלום צודק ומלא "המבוסס על יסודות ועידת מדריד, החלטות האו"ם ועקרון שטחים תמורת שלום, ובכך להביא לסיום הכיבוש הישראלי על הגולן הסורי ועל יתר האדמות הערביות הכבושות". אוט אמר כי השגת שלום במזרח התיכון ישפיע לחיוב על האזור בפרט ועל הקהילה הבינלאומית בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully