וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מסייעת למאחז ערבי לא חוקי בגדה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

16.7.2009 / 16:20

המנהל האזרחי הכין תוכניות מתאר לכפר אום ריחן שנמצא בתחום המועצה האזורית שומרון. המתנחלים: "מדובר במאחז לא חוקי". המנהל: "העבודות מתבצעות ממניעים הומניטריים"

"המנהל האזרחי מקדם 'תוכנית בניית עיר' (תב"ע) למאחז ערבי לא חוקי בשומרון", כך טוענת המועצה האזורית שומרון. במנהל טוענים בתגובה, כי התוכניות הנוגעות לכפר אום ריחן הנמצא בסמכות המועצה האזורית שומרון, "אושרו עקרונית על ידי הדרג המדיני ונמצאות בהליך מתקדם לאישור סופי".

הכפר אום ריחן שוכן סמוך לארבעה ישובים יהודיים בצפון השומרון ולטענת המתנחלים הבתים שלו הוקמו ללא בקשת היתרים. באחרונה אף נבנה בית ספר במקום ובמקביל הגישה המועצה האזורית שומרון התנגדות לאישור תוכנית המתאר מהמנהל האזרחי.

מלבד עניין התב"ע, החל המנהל באחרונה בעבודת מטה לחיבור הכפר לחשמל. המועצה האזורית שומרון התלוננה כי ההכנות לחיבור החשמל נעשות עוד בטרם אושרה תוכנית המתאר. בנוסף התברר שבמכתב שהוציא המנהל האזרחי בעניין, לא הוזכרה המועצה האזורית שומרון כמכותבת.

בתגובה לדברים, נמסר מהמנהל האזרחי כי, "תוכניות המתאר לאום ריחן אושרו עקרונית על ידי הדרג המדיני ונמצאות בהליך מתקדם לאישור סופי. לאור זאת הוחלט להתחיל במינהל האזרחי בעבודת מטה לחיבור המתחם לחשמל ממניעים הומניטריים ותוך התחשבות בצרכי האוכלוסייה. במסגרת עבודת המטה, הנמצאת כאמור בעיצומה, הועברה לידי גורמים שונים, לרבות המועצה האזורית שומרון, הזדמנות להתייחסות לתוכנית החיבור לחשמל".

טענת המועצה האזורית שומרון מגוחכת

גורם בכיר במנהל אמר כי, "הסיבה לכך שהמועצה אינה מכותבת במכתב הנ"ל מקורה בטעות, וכי המכתב אכן נשלח אליהם. הטענה כאילו מנסים להסתיר מהמועצה את תוכנית החיבור לחשמל מגוחכת, ולראיה העובדה כי המועצה הגיבה למכתב האמור ואף הציגה התנגדותה לחיבור המתחם לחשמל. סוגיית אי כיתוב המועצה תתוחקר על ידי הגורמים הבכירים במנהל האזרחי".

בעקבות הדברים, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, שלח הבוקר מכתב לשר הביטחון וטען כי מדובר "במדיניות איפה ואיפה שמנהיג משרד הביטחון ביהודה ושומרון. בעוד המערכת רודפת בהתמדה וללא מעצורים אחר כל צריף או מבנה קטן שיהודים אזרחי המדינה בונים – מסמך רשמי של המנהל האזרחי מוכיח כי קיימת הנחיה רשמית של המנהל להפסיק את האכיפה על עשרות אלפי בתים לא חוקיים בעליל שנבנים יומיום באין מפריע על ידי ערבים בגבעה ממול. מדובר באפליה נוראית ובלתי מתקבלת על הדעת".

ח"כ יריב לוין (ליכוד) אף שלח שאילתה דחופה בנושא לשר הביטחון, ובה הוא דורש לדעת מדוע המינהל האזרחי מקדם תב"ע למאחז, מדוע מקודמות תוכנית חשמל למקום ומהי מדיניות חיבור חשמל בהיעדר תב"ע בישובים יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully