וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קטלני: 6 הרוגים בתאונות, 130 פצועים

נעמה טלמור, קובי מנדל, רמי שני ופנחס וולף

16.7.2009 / 16:31

סמוך לבסיס נבטים בנגב נהרגו שני בני אדם בתאונה בין משאית לרכב פרטי. שלושה רוכבי אופנוע נהרגו. לפנות בוקר נהרג הולך רגל ליד רהט. צוותי מד"א טיפלו ב-130 בני אדם נפצעו

בתאונות דרכים שאירעו היום (חמישי) בצהריים, נהרגו שישה בני אדם. בצומת שילת שליד מודיעין נהרג רוכב אופנוע בשנות ה-20 לחייו לאחר שנכנס במעקה בטיחות. צוות של מד"א מודיעין שהוזעק למקום קבע את מותו.

בדרום נהרגו שני בני אדם בשנות ה-20 לחייהם בתאונת דרכים בין משאית לרכב פרטי שאירעה בכביש בין צומת שוקת לערד, סמוך לישוב הבדואי כסייפה. מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הפרטי התנגש במשאית שככל הנראה בלמה ונמחץ תחתיה. צוותים של מד"א שהוזעקו למקום, קבעו את מותם של נוסעי הרכב הפרטי. המשטרה פתחה בחקירת התאונה.

לפני כן, נהרג רוכב אופנוע בן 30 שהתנגש ברכב פרטי סמוך לראש פינה. צוות מד"א ירדן קבע את מותו ופינה את נהג הרכב הפרטי כשהוא פצוע באורח קל לקבלת טיפול רפואי בבית החולים זיו בצפת.

בתאונה נוספת שאירעה כמה דקות מאוחר יותר, נפצע רוכב אופנוע כבן 20 באורח אנוש בכביש בין מסעדה למג'דל שמס שבצפון רמת הגולן. כוח מד"א שהוזעק למקום ניסה לבצע בו החייאה, אך זמן קצר לאחר מכן נאלץ לקבוע את מותו.

מהמשטרה נמסר לוואלה! חדשות כי התאונה אירעה לאחר שהאופנוע התנגש בצידו של רכב פרטי. זכי טלר, הדובר המבצעי של מד"א אמר לוואלה! חדשות כי "התאונה אירעה בכביש מסעדה-מג'דל שמס, סמוך לכניסה לכפר. נהג האופנוע, צעיר בן 21 תושב הכפר, נפגע אנושות ונהרג במקום. רופא מד"א שהגיע למקום קבע את מותו. מצבו של נהג הרכב הפרטי קל והוא פונה לביה"ח זיו בצפת".

הבוקר נהרג הולך רגל בכביש הכניסה לרהט כתוצאה מרכב שעלה על המדרכה עליה הוא הלך. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום קבע את מותו. מחקירת התאונה עולה שנהג המכונית נרדם ככל הנראה בשעת הנסיעה. חקירת התאונה נמשכת.

סך הכל הוזעקו היום צוותי מגן דוד אדום ל-155 אתרי תאונות דרכים, בהן נפגעו 130 בני אדם, מתוכם שישה הרוגים. מצבו של פצוע אחד קשה, חמישה נוספים הוגדרו פצועים במצב בינוני והיתר פצועים באורח קל.

בלשכת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הגיבו על היום הקטלני בדרכים, ואמרו לוואלה! חדשות: "רק אתמול התמנה מנכ"ל חדש למשרד, רב גונדר בדימוס יעקב גנות, שהקים בזמנו את משטרת התנועה. השר הורה למנכ"ל הנכנס לטפל במאבק בתאונות הדרכים בעדיפות ראשונה ואף הנחה את גנות להגיש לו בתוך שבוע את תכנית המשרד למלחמה בתאונות הדרכים".

מעמותת "אור ירוק" נמסר לוואלה! חדשות, כי "מדובר ביום קשה. זוהי עוד הוכחה לכך שתאונות הדרכים הן מכת מדינה". לדבריהם, "על שר התחבורה והבטיחות בדרכים וממשלת ישראל להעלות את הטיפול בתאונות הדרכים לראש סדר העדיפויות. הממשלה היא שקבעה רף עליון של 375 הרוגים השנה ויש לעשות הכל על מנת לא להגיע למספר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully