וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קצין במנהל האזרחי דרס מתנחל - וברח

יהושע בריינר

16.7.2009 / 14:03

לטענת תושב המאחז עדי עד, הקצין דרס אותו לאחר שניסה לרשום את פרטי רכבו. "נותרתי פגוע ברגליים ובגב עד שנלקחתי לבית חולים". המנהל האזרחי: "התלונה חסרת שחר"

קצין במנהל האזרחי נחקר היום (חמישי) בחשד כי דרס מתנחל לאחר שזה ניסה לרשום את פרטיו. לטענת המתנחלים, הקצין שוחרר בעקבות לחץ שהפעילו ראשי המנהל האזרחי על המשטרה. האירוע התרחש ביום שני האחרון, אז הגיע פקח של המנהל האזרחי למאחז עדי עד על מנת לחלק במקום צווי הריסה.

"בכלל לא ידעתי שהוא פקח", מספר גלעד פולק, תושב המקום בן 22, "ראיתי שהוא מנסה לקחת גנרטור במקום והתחלתי לרוץ אחריו ולשאול אותו מי הוא ומה הוא עושה ביישוב. נעמדתי מול הרכב והתחלתי לרשום את מספר הרכב, כשלפתע הוא לחץ על הגז, נכנס בי ברגליי, נסע לאחור וברח משם. נותרתי פגוע ברגליים ובגב עד שנלקחתי לבית חולים". פולק פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קל, ובמקביל התלונן במשטרה. המשטרה החלה בהקמת מחסומים לתפיסת הרכב. אלא שאז התגלה כי החשוד בדריסה הוא קצין במנהל האזרחי.

אתמול נחקר הקצין, אך למרות החשד הוא שוחרר. "אם היה מדובר במצב הפוך, שמתנחל חשוד שדרס פקח, הוא כבר מזמן היה במעצר עד תום ההליכים ומקבל עונש שהיה משאיר אותו בכלא", אמר פולק, "איך ייתכן שמשחררים אדם שדורס ובורח, ומשאיר אותי שכוב על האדמה? כבר הבוקר הוא חזר ליישוב והוא מחייך לי בפרצוף. האם כשמדובר במתנחלים כבר לא מתייחסים לאירועים כאלה בחומרה"?

שיחרורו של הקצין עורר את זעמם של ראשי המתנחלים, שטוענים בתוקף כי ראשי המנהל הם אלה שלחצו על המשטרה לשחרר את הקצין ולא לעוצרו.

במשטרת מחוז ש"י אישרו כי הפקח אכן נחקר על ידי קציני אגף התנועה בסוגיית תאונת דרכים. במנהל האזרחי מכחישים את הטענות. "תלונת המתיישב למחוז ש"י בדבר ניסיון הדריסה והגניבה מהבתים חסרות שחר ומטרתן להכפיש את אנשי יחידת הפיקוח של המנהל העוסקים יומם וליל במלאכת אכיפת החוק", נמסר בתגובה, "צר לנו על כך שאנשים אלו הבוחרים בשיטות ברוטאליות מתוך מטרה להפריע למלאכת אכיפת החוק ומשתמשים באיומים באלימות פיזית ומילולית המציאו שיטה חדשה- הגשת תלונות שווא למשטרת ישראל. קציני המנהל האזרחי ואנשיו פועלים בנחישות ובמקצועיות תוך שמירה קפדנית על קיום מטרותיו של החוק ושמירה על זכויות המתיישבים במקום".

בעקבות המקרה פנה ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', וביקש ממנו לבדוק מדוע שוחרר לאחר חקירה קצין במנהל האזרחי שנחשד בדריסת מתנחל. לדברי אריאל, "מדובר בעבירה חמורה של גרימת חבלה והפקרת הפצוע בשטח. הפקח-הדורס העדיף לפגוע ולברוח, בלי להושיט עזרה לפצוע שהוא גרם לפציעתו. מדובר בהתנהגות בלתי אנושית, מופקרת ואכזרית".

ליצירת קשר עם הכתב הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully