וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשונטורס: "הפרקליטות איבדה את העשתונות"

עדי שמחוביץ

16.7.2009 / 13:31

מקורבי רה"מ לשעבר אולמרט מתחו ביקורת חריפה על הגשת כתב האישום נגד מי שהיתה מתאמת קשרי החוץ שלו. "הם בלחץ ויורים לכל הכיוונים"

כתב אישום ראשון בפרשת "ראשונטורס", בה מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד רחל (רייצ'ל) רז-ריסבי, שהועסקה בתפקיד מתאמת קשרי החוץ בלשכתו של אולמרט.

כתב האישום שהוגש על ידי עורך הדין אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, מגולל בתוך 24 עמודים כיצד אולמרט, ראש לשכתו לשעבר שולה זקן וריסבי הוציאו כספים מארגונים שונים בחו"ל וטענו כי מדובר בהוצאות נסיעה שהשתלשלו לכיסו של אולמרט.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה לכתב האישום נגד ריסבי כי "התנהלות הפרקליטות בימים האחרונים מעידה על לחץ גדול בפרקליטות בכל הנוגע לתיקיו של אולמרט. כמו טובע הנאחז בקש, יורה הפרקליטות לכל הכיוונים, בניסיון להלך אימים על מי שבאופן טבעי עתידות לשמש כעדות הגנה של אולמרט".

עוד מסר דן כי "דבר זה מצביע על איבוד עשתונות של הפרקליטות. יתרה מכך, הגשת כתב האישום דווקא כעת, עוד טרם התקיים השימוע לאולמרט בפרשה זו, איננה מקרית ומעלה סימני שאלה כבדים לגבי נכונותה של הפרקליטות לקיים שימוע אמיתי".

מכתב האישום עולה כי בין השנים 2002-2006, בעת שאולמרט שימש כממלא מקום ראש הממשלה, כשר המסחר והתעשייה, שר התקשורת, ממלא מקום שר האוצר וכראש עיריית ירושלים, הוא נהג לצאת לעיתים קרובות לחו"ל במסגרת קשרים שקיים עם אישים וארגונים בחו"ל מתוקף מעמדו הציבורי.

בכתב האישום נטען כי אולמרט וראש לשכתו זקן, "ניצלו בעזרתה של ריסבי את מעמדו וקשריו האמורים של אולמרט לרעה, לפעילות שיטתית לאורך שנים של הפקת טובות הנאה כספיות עבור אולמרט".

עוד עולה מכתב האישום כי השלושה גרמו לאותם ארגונים לממן את הוצאות נסיעתו של אולמרט - הוצאות העולות באורח ניכר על העלויות האמיתיות של אותן נסיעות, כאשר את העודפים הכספיים ניצל אולמרט למימון הוצאותיו הפרטיות.

הסוואת מעשיהם של השלושה התאפשרה על פי כתב האישום באמצעות תיעוד כוזב שהכינו לבקשת אנשי משרד הנסיעות ראשונטורס. עודפי המימון מסתכמים בסך של כ- 92,164 דולר. "החל מתקופה שראשיתה לפני שנת 2002, נהגו מר אולמרט והגב' זקן, באמצעות הנאשמת, להציג בפני הארגונים וכן בפני המדינה, בדרכים שונות ובאופן שיטתי, מצגי שווא שאפשרו למר אולמרט לקבל מהם במרמה כספים".

טיסות בעלות של 100 אלף דולר

עוד עולה מכתב האישום, כי ריסבי הציגה בני הארגונים מצגי שווא לפיהם הארגונים הם הנושאים בעלויות טיסותיו של אולמרט ושל הנלווים עליו, בשעה שאותן נסיעות מומנו מגורם נוסף. "על פי הנחיית מר אולמרט והגב' זקן", נאמר, "הציגה הנאשמת בפני הארגונים והמדינה דרישות תשלום על סכומים שכביכול שיקפו את עלות הטיסות".

בנוסף, נטען, גם אנשי משרד הנסיעות ראשונטורס רשמו והנפיקו תיעוד כוזב בנוגע לטיסותיו של אולמרט. שיטת הפעולה היתה כך, שראשונטורס מנפיק לארגונים השונים קבלות וחשבוניות שבהן נתונים פיקטיביים. בכתב האישום מופיע גם פירוט של 15 נסיעות בהן הוצגו הן לארגונים והן למדינה מצגי שווא באשר להוצאות הנסיעה של אולמרט.

העודפים הכספיים הועברו לזכותו של אולמרט ממשרד "ראשונטורס" אשר ניהל בתקופה הרלוונטית מעין חשבון עו"ש בעניינו של מר אולמרט. במהלך השנים 2002-2007 מימנו הכספים הללו עשרות טיסות פרטיות של אולמרט ובני משפחתו בעלות כוללת של 100 אלף דולר.

כתב האישום מוסיף ומדגיש כי טיסותיו של אולמרט מטעם משרד התמ"ת שולמו מתקציב המשרד. לפי הנהלים, הנחה מנכ"ל המשרד, דן מרינוב, להקפיד ולקבל אישור תקציבי לנסיעותיו של אולמרט לפני רכישת כרטיס הטיסה. נוסף על כך, על פי נוהל שנקבע במשרד האוצר, רכישת כרטיסי טיסה עבור עובדי מדינה תבוצע רק באמצעות סוכנויות נסיעות שזכו במכרז. משרד "ראשונטורס" לא זכה במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully