וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צ'צ'ניה מחסל את מתנגדיו?

טלי גולדשטין

16.7.2009 / 11:36

זעזוע ברחבי העולם בעקבות רצח פעילת זכויות האדם נטליה אסטמירובה. הבית הלבן קרא לרוסיה להעמיד לדין את האשמים. ארגוני זכויות אדם הטילו את האשמה על נשיא צ'צ'ניה

הבית הלבן גינה הלילה (חמישי) את רצח פעילת זכויות האדם הרוסייה נטליה אסטמירובה בצ'צ'ניה. הממשל האמריקאי קרא לממשת רוסיה להעמיד את הרוצחים לדין. אסטמירובה נחטפה אתמול בבוקר כשהיתה בדרכה לעבודה, גופתה הירויה נמצאה מספר שעות לאחר מכן במחוז אינגושטיה.

"הממשל האמריקאי נעצב לשמוע את הדיווחים על חטיפתה ורציחתה של פעילת זכויות האדם הנכבדת נטליה אסטמירובה. אנו קראים לממשלת רוסיה להביא לדין את האחראים. חברה בארגון זכויות אדם, מטליה אסטמירובה הפגינה נחישות ברצונה לחשוף את האמת ללא קשר להשלכות. היא הקדישה עצמה להפרת זכויות אדם, במיוחד בצ'צ'ניה וקיבלה מספר פרסים בינלאומיים כהוקרה על פעילותה. אנו מביעים ניחומים למשפחה האבלה", נאמר בהצהרת הבית הלבן.

אסטמירובה עזבה את ביתה אתמול בבוקר בדרך לעבודה. היא נחטפה על ידי חמושים סמוך לביתה בגרוזני, בירת צ'צ'ניה. גופתה נמצאה זרוקה מספר שעות לאחר מכן לצד הדרך במחוז הסמוך אינגושטיה. היא נורתה פעמיים מטווח אפס.

אסטמירובה, אם יחידה בתחילת שנות ה-40 לחייה, התנגדה לנשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב, הנהנה מתמיכת הממשלה הרוסית. היא הפעילה האנטי-ממשלתית השביעית במספר שנרצחה במהלך עשרת החודשים האחרונים בצ'צ'ניה. עמיתיה האשימו את הנשיא הצ'צ'ני במותה. "רמזאן קדירוב הוא האשם. הוא איים על נטליה. אמר לה כי ידיה יכוסו בדם. חששנו לביטחונה", אמר אולג אורלוב, עמיתה.

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב אמר כי הוא מזועזע מהרצח. ראש הממשלה ולדימיר פוטין לא הגיב לתקרית. פוטין מינה את קדירוב לנשיא צ'צ'ניה כדי להשיב את הסדר באזור. קידרוב הכחיש את האשימוים לגבי מעורבתו ברצח אסטמירובה. זאת למרות שבעשרת החודשים האחרונים נמצאו מתים רבים ממתנגדיו, בווינה, איסטנבול, דובאי ובמוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully