וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה נערכת למות מנהיגה?

טלי גולדשטין

16.7.2009 / 11:20

על רקע השמועות לגבי מצבו הבריאותו המעורער של קים ז'ונג איל, מפיקים במדינה הקומוניסטית סרט תיעודי ראשון על חייו. לפני 16 שנה הוכן סרט דומה על אביו, שנה לפני שהלך לעולמו

הכנות לעתיד או בסך הכול מחווה של כבוד למנהיג מוערץ? ממשלת צפון קוריאה החלה באחרונה ביצירת סרט תיעודי ראשון על חייו של מנהיג המדינה קים ז'ונג איל. בשנה האחרונה פשטו ספקולציות לגבי בריאותו הרופפת של קים בן ה-67. חרושת השמועות נעה משבץ, שככל הנראה פקד את קים בקיץ שעבר, ועד לסרטן הלבלב חשוך המרפא.

בעיתון דרום קוריאני צוין היום (חמישי) כי המשטר הקומוניסטי החל ביצירת סרט תיעודי בן עשרים חלקים על חיי אביו של קים ז'ונג איל, מייסד האומה קים איל סונג, ב-1993, שנה לפני שהלך לעולמו ממחלת לב.

לפי דיווח הטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה, כעת עובדים על החלק הראשון בביוגרפיה של קים שתעסוק "במהפכה הצבאית" שביצע, כמו גם בלידתו ושנותיו כאיש צעיר שקידם את "הרעיונות הצבאיים של הנשיא קים איל סונג". זוהי הפעם הראשונה שמופק סרט מסוג זה על קים ז'ונג איל.

מנהיגה של המדינה הקומוניסטית כבר סימן את בנו הצעיר ג'ונג אן, בן 26, כיורש לשושלת המשפחתית ששולטת במדינה ביד רמה. היורש שמונה הוא קים ג'ונג אן, הצעיר בבניו של ג'ונג איל, וטרם ניתן לשער מה תהיה ההשפעה של המינוי על המשך התנהלותה של המדינה בעניין מדיניותה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully