וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל ברנבוים כבר לא רצוי ברמאללה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.7.2009 / 12:09

המנצח והפסנתרן אמנם הופיע השבוע בשטחי הרשות, אך ארגונים פלסטיניים קוראים להחרמתו. הסיבה: "הוא תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

אף שהוא נחשב לאחד המבקרים החריפים של מדיניות ישראל בשטחים וגם קיבל אזרחות פלסטינית, המנצח והפסנתרן דניאל ברנבוים נחשב בעיני ארגונים פלסטינים רבים לפרסונה נון-גראטה בשטחי הרשות הפלסטינית. הופעתו השבוע ברמאללה עם התזמורת היהודית-ערבית שבניהולו עוררה קמפיין רחב להחרמתה מצד גורמים וארגונים פלסטינים רבים.

ארגונים כגון "בית השירה הפלסטיני", "ההתאחדות הכללית לסופרים הפלסטינים", "ההתאחדות הכללית לאמנים", "חזית המשכילים הפלסטינים" ו-"הקמפיין הפלסטיני להחרמת אקדמיה ותרבות ישראלית" פרסמו הודעה בה קראו לפלסטינים להחרים את הקונצרט. הם הבהירו כי הם מתנגדים לברנבוים לא בשל יהדותו, אלא משום שהם מתנגדים לנורמליזציה עם ישראל.

הארגונים שחתמו על ההודעה ציינו עוד כי "מוסד ברנבוים-סעיד" (התזמורת הוקמה בשיתוף עם האינטלקטואל המנוח אדוארד סעיד – נ.י) הינו מיזם פלסטיני-ישראלי משותף "שאיננו שואף באמת לסילוק הכיבוש, האפליה והדיכוי נגד העם הפלסטיני, אלא קורא דווקא להתגבר על השנאה והאיבה בין שני העמים באמצעות מוזיקה ודיאלוג מבלי להזכיר כלל את הכיבוש ואת הגזענות נגד העם הפלסטיני".

חותמי ההודעה מאשימים את ברנבוים בהבעת עמדות שעולות בקנה אחד עם "התרבות הציונית השלטת בישראל, שאותה ניסה לשווק מזה שני עשורים, תחת כסות של פעילות למען 'תרבות השלום', וזאת מבלי שדיבר על הצדק ועל זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית". הוא מואשם עוד ב"הגנה על מנהיגי התנועה הציונית ובתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

בחודש ינואר קיבל ברנבוים אזרחות פלסטינית במהלך קונצרט ברמאללה. בתגובה אמר ברנבוים כי הוא מאמין שמעמדו החדש עשוי לשמש דוגמא לשלום בין שני העמים. "זהו כבוד גדול לקבל אזרחות פלסטינית", אמר. "קיבלתי את האזרחות גם משום שאני סבור כי הגורל של העם הפלסטיני קשור קשר בל יינתק לגורל העם הישראלי. זכינו – או שלא – לחיות זה עם זה. אני מעדיף את המילה 'זכינו'. העובדה שאזרח ישראלי יכול לזכות באזרחות פלסטינית מהווה סימן שהדבר אפשרי".

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully