וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: שרים לא יאובטחו אוטומטית

פנחס וולף

16.7.2009 / 10:23

ביום ראשון תעלה בפני ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק לפיה אבטחת השרים לא תהיה אוטומטית. "אבטחת השרים הפכה לסמל סטטוס בלבד"

שרי הממשלה יכריעו ביום ראשון אם לוותר על מאבטחיהם הצמודים – אז תעלה לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק הקובעת כי אבטחת השרים לא תהיה אוטומטית, כנהוג היום, אלא היא תעשה על פי שיקול הדעת של כוחות הביטחון.

לקראת הדיון בוועדת השרים, יוזמי החוק, חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), ישראל חסון (קדימה) ויריב לוין (ליכוד), שלחו מכתב לחברי הוועדה ובו צירפו גם חוות דעת של בכירי שב"כ לשעבר המצדדים בטענה שאין צורך באבטחה אוטומטית לשרי הממשלה.

"אנו סבורים כי בנסיבות הקיימות היה עניין האבטחה לצנינים בעיני הציבור, והוא נתפס כסמל סטטוס מיותר הפוגע בדימוי של שרי הממשלה שלא לצורך", כתבו חברי הכנסת. "יודגש כי אין בנוסח ההצעה כדי לפגוע ולו במעט בביטחונם של השרים, אלא כדי לאפשר לכוחות הביטחון שיקול דעת בנושא. אנו מודעים להתנגדותו של ראש השב"כ להחלטה, ומבינים לליבו, אולם סבורים כי אתם כמקבלי ההחלטות יכולים לשחרר אותו מהמחויבות הטוטאלית לביטחונכם הנגזרת מתפקידו".

לטענת השלושה, רוב גורף של בכירי שב"כ לשעבר מתנגד לאבטחה האוטומטית. אחת מחוות הדעת היא של ראש אגף האבטחה בשב"כ לשעבר, אברהם רותם. בחוות דעתו הוא כתב בין היתר כי, "בהלת אבטחת האישים, לא רק שהיא מכלה תקציב יקר, אלא גם צובעת את מדינת ישראל ואת צביונה הדמוקרטי בצבעי משטרים מפגרים. יש לקבוע כי שר או נבחר ציבור יאובטח על פי סדרי הביטחון הנהוגים לגבי כלל שליחי מדינת ישראל בחו"ל שחשופים לסכנות".

רותם הציע לקבוע קריטריון מחייב, שבין אבני היסוד שלו תהיה התחשבות בתפקידו בממשלה, בהתבטאויותיו הפוליטיות, במקום מגוריו, באיכות הידיעות על כוונה לפגוע בו, בהערכת מודיעין ספציפית המצביעה על אפשרות לפגוע בשר, באיום מפורש כלפי השר שמלווה במודיעין ובגילויי אלימות חמורים כלפיו או כלפי סביבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully