וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם למינוס יש פלוס

רינה וייסגלס הלקין

16.7.2009 / 10:32

עמותת פעמונים נשמעת כמעט לא מציאותית - אנשי מקצוע מתחומים שונים מתנדבים כדי לשקם משפחות במצ כלכלי קשה. "ככה מתחיל שינוי חברתי"

הנה לכם פרדוקס: אם אתם משפחה במשבר כלכלי, אתם בטח זקוקים לכל פרוטה. מצד שני, בכדי לצאת מהמצב הנוכחי, הפתרון העדכני הוא לקחת קואצ'ר רלוונטי שאולי יסייע בטווח הארוך, אבל יכניס אתכם להוצאה חדשה בו ברגע. אז מה עושים? מסתבר שלמינוס הזה יש פלוס - ארגון לשיקום כלכלי בשם "פעמונים".

המחיר של עידן השפע

לא, על אף המצלול הנעים של השם, לא מדובר בפיית קסם המפזרת שטרות לכל דורש. "פעמונים" הוא ארגון ששם לו למטרה לחנך ולהביא אנשים להתנהלות כלכלית נכונה", מסביר דוד בן ניסן מנהל אגף פהמו"ן (פעילות הסברה מונעת)ב"פעמונים". "אנשי המקצוע שלנו מלווים את המשפחות, ללא תשלום, במטרה לסייע להם לצאת מהמשבר, ונותנים להם כלים לניהול נכון של נכסיהם". עד כמה שזה נשמע תמוהה, לא המשבר הנוכחי הוא שהביא להקמת הארגון אשר נוסד בשנת 97. "הארגון נולד בעקבות מערך הפיתויים, אמצעי האשראי, תרבות הקניונים ועוד, מה שגרם לאנשים להתנהל בצורה לא נכונה" מפרט בן ניסן "אמצעי התשלום האמיתיים לא צמחו בקצב הפנטזיות".

העובדה שיש גוף המסייע להוציא את המשפחה מהמשבר בהתנדבות, נשמעת פנטזיה...

"לא מעט מהפונים סבורים שאנחנו מסייעים על ידי כיסוי החובות, אבל זו כאמור אינה המטרה. אם תכניס מים לדלי שיש בו חור לא יקרה כלום, עליך לסתום את החור. מדובר בתהליך ארוך הדורש הרבה השקעה מצידם". אורן סינווני, בעלי חברתOrenS" ", לשרותי מוזיקה, מעיד שאכן מדובר בהרבה עבודה אך שכרה בצידה, תרתי משמע. לפני שנתיים, בעקבות המלצה של חבר ובעיקר ניהול כושל של כלכלת משק הבית, הוא פנה ל "פעמונים".

תאר את השינוי

"החונך שלנו פקח לנו את העיניים, היו לנו הוצאות שבכלל לא היינו מודעים אליהם. רק הרכב, שמאבד 12000 ש' בשנה על ירידת ערך, זו למעשה הוצאה חודשית של 1000 ש'. במהלך השנה הזו אשתי התחילה לעבוד ואני עזבתי את העסק המשפחתי ופתחתי עסק עצמאי. כשבפעמונים ראו שיש לנו יכולת להחזיר הלוואות קיבלנו מהם הלוואה ללא ריבית. אין ספק, נדרשה מצידנו לקיחת אחריות על התהליך ועל החיים. היום אנחנו לא עשירים, אבל עלינו על דרך המלך".

היתרון העיקרי לטענת סינווני הוא ההרגלים החדשים שהמשפחה אימצה "למדנו את החשיבות של ההוצאות הקטנות, אלו שכביכול לא נספרות, לכול שקל יש משמעות. בעבר היו לנו שלושה כרטיסי אשראי, היום יש אחד וגם אותו אנחנו רוצים להשמיד".

אין הוקוס פוקוס

ניסן אכן מתריע שמדובר במאמץ ורצון מצד המשפחה על מנת "להתקבל" ולקבל סיוע. "על המשפחה לעמוד בשני קריטריונים", הוא מפרט, "הראשון הוא השתכרות כלשהי, והשני, הוא נכונות להיות בתהליך. לפני פגישה עם נציג "פעמונים", המשפחה מקבלת הנחיות שעליהם לספק: חשבונות, תלושי משכורת, חובות, נושים, וכדומה. אנחנו לא קוסמים, לוקח בממוצע שנה וחצי עד שמשפחה מתנהלת אחרת".

ומה בעיקר קורה במהלכה?

"במרבית המקרים יש לנהל משא ומתן מול גורמים שונים על מנת לסגור חובות, להגיע להסדרים, מערך הנושים מכיר אותנו יותר מאשר את הציבור הרחב. המשפחה מקבלת שיעורי בית, כולל ביקור כל שבועיים".

על ידי "אלון גלים" למיניהם?

"יש לנו למעלה מ-1000 מתנדבים המלווים את המשפחות. הם אינם כלכלנים, הדגש הוא על כישורים אנושיים, המשפחה צריכה לתת בהם אמון. הם מגובים באנשי מקצוע, יש לנו מערך בנקאים מתנדבים, עורכי דין וכיוצא בזה. הכל במטרה להכשיר את המשפחה לתכנן את סדר העדיפויות לפי הצרכים והיכולות שלהם. שם טמון המפתח לשינוי החברתי".

כשבן ניסן מדבר על שינוי חברתי, הוא מתכוון לכך במלוא מובן המילה. לפני כשנה וחצי הוחלט בפעמונים להקים אגף לפעילות הסברה מונעת, בשאיפה לצמצם מבעוד מועד נפילות של משפחות "בנינו מערכים ותוכניות המותאמים לגורמים מזמינים כגון בתי ספר, חברות וכיו"ב, לפי קהלי יעד "מתגאה בן ניסן "אם זו סדנה לצעירים כמבזבזי כספי ההורים, סדנא לקראת הנישואים, אפילו במשכן הכנסת יש לנו יום עיון בקרוב".

ומהו המסר העיקרי לציבור?

"להבין שמשק בית דורש ניהול כמו כל מפעל שמנהלים אותו. מה שנכון לניהול צבא, עסק או כל דבר, נכון גם בתוך המשפחה. יש צורך בתכנון, ביצוע, משאבים, סדר עדיפויות וכדומה".

ויש גם צורך בתוכניות טלווזיה כמו "משפחה חורגת"?

"היתרון של תוכנית כזו היא, שהיא מעלה את מודעות הציבור לכך שאי אפשר להשתולל. החיסרון הוא, תחושת האינסטנט. המציאות הטלוויזיונית, לא דומה לחיים האמיתיים. כשאתה נכנס למנהל הבנק עם מצלמות מאחוריך הכול מסתדר. לשמחתי, מניסיוננו, כשאתה נכנס למנהל הבנק שלך מגובה ב"פעמונים" זה גם מקל על התהליך".

להזמנת שרות פעמונים להרצאות או להתנדבות: טלפון 029975577

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully