וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "התקציב יעבור אך החרפה תישאר"

פנחס וולף

15.7.2009 / 16:13

בכנסת נמשך הדיון על אישור התקציב הדו שנתי. שר האוצר שטייניץ מרוצה מההישג "ישראל יוצרת תקדים עולמי". באופוזיציה תוקפים: "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה על ניתוקה מאזרחיה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

יום ארוך של דיונים, עובר על חברי הכנסת בדיון על אישורו של התקציב הדו שנתי לשנתיים הקרובות בכנסת. מדובר בתקציב הדו-שנתי הראשון שעובר במדינת ישראל.

במהלך הדיונים, התבטאו חברי הכנסת מטעם האופוזיציה בחריפות כנגד התקציב. יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני (קדימה) אמרה כי "התקציב יעבור אבל החרפה תישאר. החלק העצוב הוא שמדובר בהישרדות בלי מטרה. מסתכלים עלינו והציבור בוכה. האופוזיציה התנהלה בימים האחרונים בצורה מעוררת כבוד עם נאומים של תוכן ואמונה".

ח"כ שאול מופז (קדימה) אמר כי "הצעת התקציב כפי שהונחה על ידי הממשלה בפנינו חברי הכנסת, מובילה להודעה אחת: 'ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה על ניתוקה מאזרחיה והפקרתם בידי יועצים ופקידי האוצר". לדברי מופז, "הפחתת המיסוי תסייע לבעלי השכר הגבוה ולא לבעלי השכר הנמוך. הפסד ההכנסות ממסים ישירים הוביל את הממשלה להעלאה של המיסים העקיפים שפוגעים בעיקר בשכבות החלשות".

שר האוצר, יובל שטייניץ, הגיב לדברים במהלך נאום במליאת הכנסת ואמר כי "העברת התקציב הדו-שנתי היא יום חג לאזרחי ישראל. הממשלה והכנסת הוכיחו שיש בהן אומץ ומנהיגות כלכלית. מדינת ישראל הוכיחה שיש לה כושר תמרון. היא יוצרת תקדים עולמי שנובע מהנסיבות. תקציב דו שנתי ראשון בהיסטוריה. ממשלת ישראל הנוכחית הוכיחה תעוזה, כושר ביצוע וכושר קבלת החלטות".

"יש שמועות שהיו הסכמים בעל פה בין ראש הממשלה וראש הקואליציה לבין שתי סיעות לפחות. יש חובה ליידע את הכנסת אם קיים הסכם כזה", כך אמר היום יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, ח"כ אחמד טיבי לפני תחילת ההצבעות. "אני מבקש לדעת האם ראש הממשלה סיכם עם אחת מסיעות הבית משהו שקשור בתקציב המדינה" אמר טיבי. ראש הממשלה הודיע שלא היו הסכמים לא בכתב ולא בעל פה.

הצעת התקציב לשנת 2009 מסתכמת ב-330.8 מיליארד שקלים ברוטו, כאשר הממשלה רשאית להוציא סכום של 316.5 מיליארד שקל בעוד ש-14.3 מיליארד מתוך התקציב מהווים הוצאה מותנית בהכנסה. בשנה הבאה יסתכם התקציב ב-341.8 מיליארד – כאשר הממשלה רשאית להוציא סכום של 325.3 מיליארד מצידו ללא תלות בהכנסות.

בכל אחת משנות התקציב, הוא צפוי לגדול בשיעור של כ-3.05%, כאשר בשנת 2011 צפוי הגידול בהוצאות הממשלה לחזור לרמתו הקודמת של 1.7%. בהתאם להצהרות קודמות של ראש הממשלה ושר האוצר, בתקציב 2009 הגירעון התקציבי יוגבל לעד 6% מהתוצר, ובשנת 2010 עד 5.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully