וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף זיופי התרופות בעולם: 75 מיליארד דולר

נעמה טלמור

15.7.2009 / 14:54

ישראל מדורגת במקום השמיני בעולם בזיופי תרופות, עם שווי תרופות מזוייפות של למעלה מ-100 מיליון שקלים. "אלפי בני-אדם מתים מדי שנה בשל שימוש בתרופות מזויפות"

בכנס זיופי תרופות שקיים איגוד לשכות המסחר בשיתוף עם פארמה ישראל נחשפו נתונים מדאיגים ביותר על שוק התרופות המזויפות בישראל ובעולם. על פי הנתונים שנחשפו היקף זיופי התרופות בעולם עומד על 75 מיליארד דולר. עוד נחשף בכנס כי בשנת 2008 דורגה ישראל במקום השמיני בעולם בזיופי תרופות עם 78 מקרי זיוף מדווחים בערך כספי של 80-100 מיליון שקלים. בכנס השתתפו כ- 10 אנשי עסקים וחברות העוסקות בתחום, ביניהם גם אנשי רפואה, נציגים מהמכס, מהמשטרה, ממשרד מבקר המדינה, מהפרקליטות וממשרד הבריאות.

"בשנים האחרונות הפכה תופעת הפרת זכויות יוצרים וזיופי תרופות בישראל למגיפה רחבת היקף, בממדים חסרי תקדים, גם במונחים בינלאומיים. העובדות, המספרים והתחזיות שהוצגו בכנס היו מדאיגים במיוחד", אומרים באיגוד לשכות המסחר. "נראה כי לצד הנזק הכלכלי גם צרכני הקצה עומדים בפני סכנות מוחשיות מצד תעשיית הזיופים המתפתחת".

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי (WHO), העוסק בתופעת התרופות המזויפות ובסיכונים שמתלווים אליה, אלפי בני-אדם ברחבי העולם מתים מדי שנה עקב שימוש בתרופות מזויפות. "זיופי התרופות היא תופעה מסכנת חיים וצריך להתייחס אליה בהתאם", אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "יש לשפר משמעותית את אלמנט ההרתעה ולהפעיל את אותן סנקציות כנגד זייפני תרופות כפי שמענישים סוחרי סמים".

ד"ר צבי שכנר אורולוג מנהל מנהלת כרמל הוסיף כי "היקף זיופי התרופות לטיפול באין אונות הינו גבוה במיוחד לאור העובדה שקיימת בושה ומבוכה להודות ולדבר על הבעיה. כך, מרגע שהגבר הממוצע מגלה את הבעיה אצלו יעברו כשנתיים וחצי עד שיפנה לקבלת טיפול רפואי. 52% מהגברים הסובלים מהבעיה לא מודים בכך. רק 12%- 15% מהגברים הסובלים מהבעיה פונים לקבלת טיפול רפואי אצל רופא".

ח"כ יוחנן פלסנר סיכם ואמר כי "יש לתת סמכויות אכיפה בידי גורמים נוספים מלבד משטרת ישראל כמו למשל משרד הבריאות, המכס ורשות המסים. הדגש צריך להיות על סנקציות מיידיות ולא תהליכים משפטיים ארוכים, כך שלא יהיה משתלם לעבריינים לזייף."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully