וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר נשק מצפון הארץ הורשע ברצח חברו

קובי מנדל

15.7.2009 / 14:25

תושב דיר אל אסד בן 28 הורשע ברצח תושב הכפר בענה בצפון הארץ, ככל הנראה הצעיר רצח את חברו על רקע מחלוקת כספית בין השניים על רקע עסקת נשק

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) את עפיף עומר, תושב דיר אל אסד בן 28, בגין רצח באסם בכרי בן 27 מהכפר בענה, כמו כן הוא הורשע בעבירות סחר בנשק.

על פי כתב האישום, בחודש אפריל אשתקד הסיעו יוסף נעמה ועבדאללה סנעאללה את עומר ברכבו של נעמה עד לקרבת ביתו של בכרי בכפר בענה. עם הגעתם למקום, ירד עומר מהרכב כשהוא חמוש בשני אקדחים וניגש לעבר בכרי שישב אותה עת בחצר ביתו. אז שלף עומר את אחד האקדחים וירה בבכרי מטווח קצר, מה שגרם למותו. השופט משה גלעד קבע כי מהראיות עולה שהמניע לרצח היה סכסוך בינו לבין המנוח על רקע חוב כספי, ככל הנראה על רקע עסקה הקשורה לסחר בנשק, בגינו התפתח עימות אלים בין הניצים כשבוע לפני תקרית הירי.

עוד טען השופט כי ייתכן אף שהמניע לרצח היה חששו של הנאשם שמא המנוח יפגע בו שוב, כפי שאיים שיעשה בתגרה מוקדמת - בבחינת "הקם להורגך השכם להורגו". מכל מקום, בין אם מדובר בנקמה או בחשש, ברור היה שלנאשם היה מניע לפגוע במנוח.

"המנוח לא גילה סימני התנגדות"

בפסק הדין קבע השופט גלעד קבע כי במקרה זה, הנאשם אכן הגיע לביתו של המנוח כשהוא רעול פנים ומצויד בשני אקדחים, ירה לא פחות מארבע יריות כאשר המנוח לא גילה כל סימני התנגדות. זאת ועוד, לפי עדותו והראיות בתיק, עשה הנאשם שימוש בכדורים מסוג "דום דום" שנפתחים עם פגיעתם בגוף האדם ובכך יוצרים נזק גדול, דבר שנוגד את טענת הנאשם במהלך המשפט לפיה כל רצונו היה להפחיד ולהרתיע את המנוח.

השופט גלעד הוסיף כי קיים חשש שמא נעמה ונסנעאללה, שהסיעו את עומר לבית הנרצח היו מעורבים אף הם בתקרית. כמו כן, מתח השופט ביקורת על אופן החקירה ואמר כי ראוי היה לערוך פעולות חקירה נוספות במהלך מעצרם של השניים על מנת למצות את החקירה בכיוון זה, עד שלא יהיו קיימים כל בקיעים בגרסה העובדתית, ויתברר לחלוטין חלקם של השניים בגרימת מותו של המנוח. לטענת השופט גלעד, בירור שכזה יכול היה להפיג את התחושה הקשה שנותרה בליבו כי שני אנשים אשר קשורים לרצח מהלכים חופשי תוך המשך סיכון הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully