וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי רוצה לראות עולם

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

15.7.2009 / 14:19

מה עושים עם גורה שלא מפסיקה לנשוך, ולמה חשוב לתת לחתול לצאת בחופשיות מהבית? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, עונות לשאלות שלכם

יש לי המון חתולי רחוב בסביבת הבניין, כל השכנים מאכילים אותם וכולם מרוצים. רציתי לשאול אם זה בסדר לשחרר את החתול (המסורס) שלי בגינה. אני מפחד שבגלל שיש שם המון אוכל וחברים חדשים, הוא לא ירצה לחזור הביתה...

קצר ולעניין – זה בסדר גמור. אבל אי אפשר בלי קצת פירוט... החיים של חתולים הגרים בתוך דירה, ללא אפשרות ליציאה וכניסה חופשית החוצה, דורשים התארגנות מצד האנשים שאיתם, בכל הנוגע לסיפוק צרכיהם הפיזיים, ההתנהגותיים והרגשיים-נפשיים. כלומר- פעילויות, משחקים תשומת לב מרובה וכו'. כל זאת ועוד הנדרש מאוהבי החתולים – נחסך באופן חלקי כשהחתולים יוצאים החוצה וחוזרים כל יום באופן קבוע ושיגרתי הביתה. חברים , אוכל וסביבה עם הרבה גירויים המתאימים לחתולים.

חשוב מאד , יחד עם זאת – לדאוג לשגרת יום קבועה מבחינת האכלה, המתאימה לך – מוקדם בבוקר או מאוחר בערב – וכך להבטיח שהחתול יתרגל לשיגרה זו ותיראה אותו בכל יום. אתה חייב לראות אותו כל יום ולהשגיח על שלומו. בנוסף – חובה שתהיה לו דרך כניסה ויציאה קבועה ותמיד פתוחה וזמינה. לעיתים קרובות גם בחוץ יש איומים ובעיות , ואז חשוב מאד שהחתול ירגיש שהוא יכול לחזור בבטחה למקום הכי בטוח ונעים עבורו – איתך ובביתכם המשותף.

חובה נוספת לכל חתול היוצא החוצה חופשי – לענוד לו קולר אלסטי המתאים לחתולים (עם אפשרות לכך שהקולר ייפתח בקלות רבה, אם החתול נתקע) פלוס תג ועליו חרוט שמו של החתול ומספר הסלולרי שלך, לכל מקרה חרום . זה כבר הציל חיים רבים.

חשוב לקחת בחשבון שחתולים שאינם מסורסים או חתולות עם גורים ושאינן מעוקרות, עלולים לראות בחתול שלך אוייב ופולש ואז ייתכנו תקיפות קשות נגדו. חשוב מאד שכל החתולים בחוץ יהיו מעוקרים ומסורסים ויקבלו מזון ראוי ומים באופן קבוע. זה הנוהג היעיל ביותר לסייע לחתולים ברחוב לחיות חיי איכות לשנים רבות. עוד עניין חשוב אחרון הוא החיסונים. צריך להקפיד על כך אצל חתולך כמובן. החתולים ברחוב - מחוסנים באופן טבעי, אם הם שרדו והגיעו לבגרות, אז אין צורך לחסן אותם.

יש לי חתולה בת חודשיים שלא מפסיקה לנשוך. אנחנו משחקים איתה כל יום, יש לה הרבה צעצועים, עמוד גירוד ועוד. בכל זאת היא עדיין ממשיכה לנשוך. מה אפשר לעשות? לפעמים אנחנו מתייאשים ממנה וכבר סוגרים אותה בחדר לבד

חתולתכם בריאה בגופה ובנפשה - אנא אל תסגרו אותה . יחד עם זאת, אין כל סיבה שהיא תכאיב לכם. יש צורך ללמוד כיצד לגדל ולחיות עם חתולים באופן אשר מאפשר חיים משותפים ומהנים. לחתולים, כאמור, יש צרכים שונים מאשר אלו שלנו – פיזיים, התנהגותיים וגם רגשיים, ומענה נכון לצרכים אלו ייתן את האפשרות לחתול שאיתנו, לחוות את חייו באופן מלא ולנו – המון אהבה מצידו וחיים נהדרים יחדיו (ללא כאבים כמובן).

אנו ממליצות בחום לשקול את האפשרות של אימוץ גור/ה נוספת (אין משמעות למין החתול) חתולים הם חיות חברותיות וזקוקים לבני מינם, בנוסף לבני האדם. החתולים הם "נמרים קטנים" ולמעשה הם עוסקים באימון זרועותיהם ויכולותיהם הפיזיות במשך כל שעות ערנותם. הם מדמים שהם אורבים לטרף מזדמן, ואז מנסים לאתר אחד כזה ואחרי התכווננות, הם רצים ותופסים אותו. אם אין להם את האחים שלהם לעשות זאת איתם, אז הם עושים זאת עם כל דבר שזז, ובמקרים רבים – עם הידיים והרגליים של האנשים שאיתם. בנוסף, הנשיכות שלה גורמות לכם לזוז ובמהירות – וזה עוד יותר מלהיב אותה. מבחינתה זה משחק מרתק!

שמרו את הידיים שלכם אך ורק לליטוף אוהב כאשר החתול רגוע ומבקש ליטופים. את המחקים שמרו לצעצועים שונים. אם בכל זאת היא לא מפסיקה לנשוך, הדרך הטובה לגרום לה להפסיק היא להתעלם ולא לזוז או לכעוס – את זה היא תראה כשיתוף פעולה ואז רק תרצה להמשיך לשחק. פשוט קפאו במקומכם כאשר היא נושכת אתכם, אל תעשו דבר גם אם זה לרגע מאד כואב. אם לא תזוזו ותתעלמו מכך מספר פעמים, היא תפסיק ומהר מאד. במקביל, חובה להפעיל אותה באותה עת בדרכים חיוביות ובמשחקים מיוחדים.

לא פחות חשוב מכך, דאגו שהדירה שלכם תהיה ידידותית לצרכים ההתנהגותיים של החתולה שלכם. זה אומר מקומות לטפס אליהם כדי לצפות בנעשה בבית ובחוץ, מדפים מדורגים עם ריפוד של שטיחונים לגירו, סתם קרטונים, כדורים קטנים וכו'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully