וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: אירן תייצר נשק גרעיני בתוך חצי שנה

טלי גולדשטין

15.7.2009 / 14:09

לפי הערכת סוכנות מודיעין גרמנית, האירנים הצליחו ללמוד את טכנולוגיית העשרת האורניום ולייצר פצצת אטום תוך שישה חודשים

סוכנות מודיעין גרמנית, ה-BND, העריכה כי אירן מסוגלת לייצר ולערוך ניסויים בפצצת אטום בתוך שישה חודשים, כך עולה מדיווח בשבועות הגרמני ה"שטרן". לפי הדו"ח, בידי הסוכנות מידע התומך בעמדה שטוענת כי אירן הצליחה ללמוד את טכנולוגיית העשרת האורניום על בוריה בכדי לייצר פצצת אטום וכי יש לה מספיק צנטריפוגות לייצר אורניום מועשר.

"אם האירנים היו רוצים, הם יכלו לפוצץ פצצת אטום בתוך חצי שנה", צוטט במגזין. מרבית הפרשנים והמומחים בתחום מעריכים כי אירן קרובה לייצור החומר הנדרש כדי לייצר פצצה גרעינית בתוך שנה-שנתיים.

לפני מספר ימים, נשיא ארצות הברית ברק אובמה קרא לאירן "לעלות על מסלול של הידברות", אך הבהיר: "לא נחכה לנצח". בתוך כך, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אמר אתמול כי תקיפה של ישראל נגד אירן לסיכול תוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלמית, תהיה בבחינת "אסון מוחלט". כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. סרקוזי אמר את הדברים לאחר שמנהיגי המדינות המתועשות החליטו כי יש צורך להמשיך את המשא ומתן עם טהרן, במטרה להפסיק את תוכניות פיתוח הגרעין.

בתגובה הודיעה אירן כי לא תיסוג מתוכנית הגרעין שלה "אפילו לא בשעל", עלי אכבר ואלייטי, היועץ הבכיר של מנהיג הרוחני עלי חמינאי בנושאי חוץ, אמר כי אירן אינה מוכנה להיכנע לרצון המערב להשהות את תוכניתה גרעין שלה. לדברי ואלייטי, מדינות המערב לא רוצות שלמדינה המוסלמית יהיה גרעין למטרות אזרחיות. הוא אמר את הדברים אמש. "בריטניה וצרפת היו רוצות לראות אירם מוחלשת בשולחן המשא ומתן והם רוצים הפסקה מוחלטת של תוכנית הגרעין שלה", הוסיף. עם זאת, "הרפובליקה האיסלמית תישאר נוכחת בזירה הבינלאומית ותהיה אף חזקה יותר. היא לא תיסוג אפילו צעד אחד מפעילות הגרעין למטרות אזרחיות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully