וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: 169 נוסעים נהרגו בהתרסקות מטוס

טלי גולדשטין

15.7.2009 / 12:10

מטוס נוסעים מדגם "טופולב" התרסק בצפון-מערב המדינה. לפי דיווח כלי התקשורת המקומיים, כל 169 הנוסעים שהיו על סיפונו נספו

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

מטוס נוסעים מדגם "טופולב", של חברת התעופה האירנית "קספיאן איירליינס", התרסק היום (רביעי) בצפון-מערב אירן. לפי דיווח סוכנות הידיעות הממלכתית "אירנא" היו 153 נוסעים על סיפון המטוס, מרביתם ארמנים וגאורגים, ו-16 אנשי צוות וככל הנראה, כולם נספו בתאונה. המטוס עשה דרכו מטהרן ליירבאן, בירת ארמניה והתרסק סמוך לעיר קזבין 16 דקות אחרי ההמראה.

ראש שירותי החירום של קזבין חוסיין בזדפור אמר ל"אירנא" כי המטוס נהרס כליל ועלה באש. לדבריו, סביר להניח שכל הנוסעים נהרגו. "זהו אסון נורא. חלקים של המטוס התפזרו ברדיוס של 200מ"ר", אמר מפקד מכבי האש. "אירע פיצוץ שהותיר חור בעומק 10 מטרים באדמה", הוסיף. לדברי סירוס סברי, פקיד ממשלתי, ככל הנראה מדובר בליקוי טכני במטוס וכי הטייס ניסה לבצע נחיתת חירום. "לרוע המזל, המטוס עלה באש בעודו באוויר", אמר אותו פקיד. מכבי אש מנסים עתה לכבות את השריפה.

ה"טופולב" הוא מטוס נוסעים תלת-מנועי מתוצרת רוסיה. זהו המטוס הנפוץ לטיסות פנים ברוסיה ובמדינות אחרות של ברית המועצות לשעבר. למטוס יש היסטוריה של תאונות.

מה קורה שם למעלה?

בחודשים האחרונים נרשמו מספר רב יחסית של תאונות תעופה. ב-30 ביוני, מטוס מדגם איירבוס 310-300 של חברת התעופה התימנית, שנשא 153 נוסעים ואנשי צוות, התרסק מעל איי קומורו שבאוקיינוס ההודי במזרח אפריקה. נערה בת ה-14 הייתה הניצולה היחידה.

בתחילת יוני, התרסק מטוס של חברת התעופה הצרפתית "אייר פראנס" מדגם איירבוס סמוך לחופי ברזיל, כל 228 הנוסעים נספו. שני מטוסים נוספים מתוצרת החברה נאלצו לבצע נחיתות חירום שבוע לאחר מכן. מטוס איירבוס אוסטרלי ועליו 203 נוסעים ואנשי צוות, נחיתת אונס באי גואם, שבאוקיינוס השקט, לאחר שאש פרצה בתא הטייס. מטוס איירבוס A320, שעשה דרכו מהאיים הקנריים לכיוון אוסלו, נורבגיה, נאלץ לשוב על עקביו ולבצע נחיתת חירום עקב בעיה במנועיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully