וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הוסרה כרזה המציגה את ישראל בקווי 67'

עידן דורנר

15.7.2009 / 9:49

משרד התיירות פרסם בבריטניה כרזה שנועדה לעודד את התיירות לישראל, אך הרשות לפיקוח על פרסומות הורתה להסירה, משום שהציגה את הגולן והגדה כחלק מישראל

הרשות הבריטית לפיקוח על פרסומות הורתה לאסור פרסומת של משרד התיירות הישראלי, משום שהיא מציגה את רמת הגולן, הגדה המערבית ורצועת עזה כחלק מישראל, בעקבות מאות תלונות שהוגשו למועצה בנושא.

בכרזה המדוברת, שכותרתה "חווה את ישראל", מוצגת תמונה של נער צולל עם דולפינים. הפרסומת כוללת מפה של ישראל, בה רצועת עזה, הגדה המערבית ורמת הגולן מופיעים כחלק מגבולותיה. המועצה קיבלה 442 תלונות מנציגי ציבור שונים ומגופים כגון "הקמפיין לסולידריות עם הפלסטינים" ו"יהודים למען צדק לפלסטינים". בתלונות נטען כי הפוסטר מטעה משום שחבלי הארץ הללו אינם מוכרים בקהילה הבינלאומית כחלק מישראל.

משרד התיירות מסר בתגובה, כי "מדובר במפה כללית לתיירות ולטיולים, ולא במפה פוליטית". המשרד טען עוד כי הביקורת נגד הכרזה היא פוליטית ולא רלוונטית לאופיה התיירותי של הכרזה. אך המועצה הבריטית דחתה את הטענות והוסיפה כי קווי הגבול המופיעים במפה אינם גלויים מספיק לעין ומקשים על ההבחנה בין גבולותיה המוכרים של ישראל לבין השטחים שכבשה במלחמת ששת הימים.

"לפי הבנתנו הגבולות והסטטוס הסופי של השטחים הכבושים בגדה המערבית, ברצועת עזה וברמת הגולן עומד במרכזה של מחלוקת בינלאומית. משום שלדעתנו הפרסומת מציגה את השטחים הללו כחלק מישראל, אנו מסכימים כי המודעה מטעה". כאמור, המועצה אסרה על שימוש נוסף בכרזה בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully