וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'קסון מסבך את טבע?

יורם גביזון

15.7.2009 / 9:31

ענקית התרופות הסירה מהמדפים מנות מזוהמות של זריקה מתוצרתה אשר נתגלתה גם בביתו של מייקל ג'קסון. "אין לדעת האם קיים קשר למותו"

בעיות של בקרת איכות שפגעו בחברות תרופות מקוריות וגנריות לאחרונה היכו שלשום גם בחברת טבע (-0.41% , 19460.0). זיהום בקטריאלי מסוג Endotoxin שהתגלה ב-2 אצוות במפעלה של טבע באירווין קליפורניה גרם לטבע להוריד מהמדפים 57 אלף בקבוקונים של זריקת הפרופול. על פי ידיעה שהופיעה ב-CNN, התקבלו 40 דיווחים על חולים שסבלו מחום גבוה וכאבי שרירים לאחר שקיבלו את הזריקה שמשמשת להרדמה קצרת טווח.

פרופול היה המוצר העיקרי של חברת סיקור שנרכשה בידי חברת טבע ב-2003 תמורת 2.6 מיליארד דולר. משיכת הסחורה היא מכה לתדמיתה של טבע שמיצבה את עצמה כחלופה איכותית לחברות גנריות כמו רנבקסי ואקטוויס, שסבלו בשנה האחרונה מבעיות קשות בנוגע לבקרת איכות של תהליכי ייצור עם רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA).

הזריקה התגלתה בביתו של מייקל ג'קסון שמת ב-25 ביוני. חוקר בכיר ב-CDC (המרכז למניעה ובקרה של מחלות בארה"ב) אמר כי אין דרך לדעת אם השימוש בתרופה גרם למותו של ג'קסון. דוברת ה-FDA הכחישה קשר בין מותו של ג'קסון לבין הורדת התרופה מהמדפים ומסרה כי היא לא יכולה לגרום לדום לב.

התרופה דיפריוואן נמצאה בין חפציו של ג'קסון לאחר מותו, בין תרופות רבות אחרות. שלוש חברות בנוסף לטבע מייצרות את הגירסה הגנרית שלה, ורק אחת מהן היא בעלת הזכויות לתרופה האתית. התרופה ניטלת באמצעות הזרקה לווריד ומרדימה תוך דקה. זאב קליין, יו"ר מחלקת ההרדמה במרכז הרפואי באוניברסיטת קליפורניה בקלווין, סיפר כי ידע שמרדים מזריק לזמר את התרופה בהיותו בסיבוב הופעות בגרמניה וכי הסביר לג'קסון שהשימוש בתרופה לצורך זה הוא טירוף, כדבריו. האחות שטיפלה במייקל ג'קסון, שרילין לי, הזהירה גם היא את הזמר משימוש בתרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully