וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו גם בדרום אפשר ללמוד משפטים

נעמה טלמור

14.7.2009 / 17:21

מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה פתיחת בית ספר חדש למשפטים במכללת ספיר שבנגב. אוניברסיטת ת"א תיקח חסות על ביה"ס החדש. "הוא יחזק את האזור כולו"

לראשונה מאז קום המדינה ייפתח בדרום הארץ בית ספר למשפטים. מליאת המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (שלישי) את פתיחת בית ספר למשפטים במכללת ספיר שבנגב. בראש בית הספר יעמוד הפרופסור עמרי ידלין, שכיהן כסגן דיקן בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. הלימודים בבית הספר יחלו כבר באוקטובר הקרוב, ובמחזור הראשון ילמדו 80 סטודנטים שישלמו שכר לימוד אוניברסיטאי.

"אנו מברכים על ההחלטה. פתיחתו של בית-ספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר תאפשר לתושבי האזור המעוניינים לרכוש השכלה משפטית, ללמוד סמוך למקום מגוריהם, תוזיל את עלות הלימודים לסטודנטים אלו ותתרום לזמינות ורמת השירותים המשפטיים, שיעמדו בעתיד לטובת אוכלוסיית הנגב", אמר פרופ' זאב צחור נשיא מכללת ספיר. "תקוותנו היא שבית הספר למשפטים גם ימשוך סטודנטים מן הצפון ובכך יתרום לחיזוק האזור כולו. הכוונה היא לפתח בית ספר למשפטים ייחודי, שיעודד את בוגריו להיות משפטנים בעלי שאר רוח ומחויבות לשינוי ערכים בחברה הישראלית".

פרופ' עמרי ידלין שיעמוד בראש בית הספר הוסיף ואמר כי "בנוסף להשכלה משפטית רחבה במשפט ציבורי, פלילי ומסחרי ברמה אקדמית גבוהה, תתמקד התכנית בנושאים הנוגעים ל'משפט קהילה וסביבה', כגון: מדיניות קרקעית ותכנון ובנייה, יחסים בין שלטון מרכזי למקומי בישראל, איכות סביבה ותכנון סביבתי, משפט ורווחה וזכויות אדם בישראל".

פרופ' ידלין הציג גם את המטרה העומדת בבסיסה של התכנית ב'ספיר' ואמר כי"מטרתנו היא לעצב משפטנים בעלי ידע משפטי רחב, שיהוו בסיס למנהיגות פוליטית, משפטית, חברתית וכלכלית, הן ברמה הארצית והן ברמה המקומית. לצורך כך, בנוסף על הידע המשפטי הרחב, התכנית תספק לתלמידים את הידע המדעי וכלי הניתוח הכלכליים, הנדרשים להבנת בעיות היסוד של החברה והסביבה בישראל, ולהערכת היתרונות והחסרונות של פתרונות משפטיים שונים לבעיות אלו".

הסטודנטים יוכלו להירשם באופן מיידי

הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת תל-אביב, קיבלה על עצמה לסייע בהקמת בית-הספר למשפטים של המכללה האקדמית ספיר, ולשתף עימה פעולה בתחומים בהם הדבר יידרש, ובתנאים שייקבעו בעתיד. בין היתר תאפשר הפקולטה בתל-אביב לתלמידי המכללה לעשות שימוש בספריה המשפטית של אוניברסיטת תל-אביב, תזמין את חברי הסגל המשפטי של ספיר להשתתף בסמינרים מחלקתיים וכנסים של הפקולטה בתל-אביב, וכן תעודד אורחים שלה מחו"ל להגיע גם לספיר. רכזי התוכנית הקלינית של הפקולטה יסייעו בהקמת הקליניקות בספיר.

הסטודנטים, שיוכלו להירשם באופן מיידי, יתקבלו על סמך שקלול של ציוני הבגרות, הפסיכומטרי וראיון אישי. רף המינימום לקבלה לתוכנית יהיה ציון בגרות של 85 וציון פסיכומטרי של 600. כל המועמדים ידורגו לפי הציון המתואם (בגרות ופסיכומטרי). "יחד עם זאת, משיקולים מיוחדים, ועל סמך ראיון אישי", מדגישים במכללת ספיר "תהא ועדת הקבלה מוסמכת לסטות מרף מינימום זה ולתת עדיפות מסוימת למספר מועמדים הבאים מאוכלוסיות מועדפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully