וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להטיל עונש מאסר על השוטר שהרג פורץ"

עדי שמחוביץ

14.7.2009 / 17:20

שחר מזרחי הורשע בהריגתו של מחמוד גנאים, שניסה לפרוץ לרכב באזור באקה אל גרביה. בשלב הטיעונים לעונש ביקשה הפרקליטות להחמיר עם השוטר ולגזור עליו 5 שנות מאסר

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה, התקיים היום (שלישי) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של השוטר שחר מזרחי, שהורשע לפני כחודש בהריגתו של מחמוד גנאים במהלך מבצע ללכידת פורצי כלי רכב לפני שלוש שנים. גנאים, שהיה בן 24 בעת המקרה, נורה על ידי מזרחי בעת שניסה לפרוץ לרכב באזור באקה אל גרביה. הפרקליטות מבקשת להטיל על מזרחי עונש מאסר.

לפני תחילת הדיון היום אמרה אישתו של מזרחי, כי בעלה קיבל בשלוש השנים האחרונות מספר איומים על חייו. דודו של מחמוד, ווג'י אבו סימני אמר: "אני בן למשפחה ששכלה ילד בן 24 ועד היום אין לנו תשובה למה הוא נהרג. המשפחה כואבת וסובלת במשך שלוש שנים. השוטר לא הביע צער וגם אם יגיד עכשיו זה לא משמעותי ולא חשוב".

אמו של מזרחי פנתה לשופט במהלך הדיון בשלב הטיעונים לעונש ואמרה כי "אני לא שוכחת את הצער של המשפחה של מחמוד. אני מצטערת על אותו לילה מר ונמהר שהפגיש אותם. שחר היה חייל מצטיין, הוא נשוי ואב לשניים. כל חייו היה אזרח טוב ונורמטיבי. אינני יכולה לחשוב עליו מרצה מאסר בכלא".

מפקד משטרת חדרה, סגן ניצב בועז גולדברג, אמר בדיון כי "שחר הוא כל מה שאנחנו מחפשים במפקד, לצערי אף עבריין לא עוצר היום כששוטר מבקש ממנו לעצור". עוד אמר גולדברג כי "שלושה חודשים לפני האירוע, נעצר על ידינו עבריין בתחום הרכוש לבדיקה ולאחר מכן הוא נסע ברוורס וניסה לדרוס את שחר". סנגורו של מזרחי, עו"ד ציון אמיר אמר כי "נגד אותו עבריין הוגש כתב אישום על אותו אירוע".

לאחר הדיון אמרה אימו של מזרחי לוואלה! חדשות כי "קשה לי לדבר. הייתי צריכה להעיד על משהו שבחיים לא חשבתי שצריך אהיה לעשות. הצניעות זה מוטיב שמלווה אותנו כל חיינו והייתי צריכה לדבר על שחר אחרי שכל אנשי משטרה היללו אותו. אף פעם לא ידעתי מה עשה למען המדינה, אני גאה בילד שלי, הוא איש משטרה לא עבריין. הוא הלך להגן על אזרחים ובמסגרת העבודה קרה מה שקרה. אני מאוד מקווה ומאמינה שהשופט יתחשב בכל התכונות המתארות את שחר כמלח הארץ".

גזר הדין יינתן בתחילת ספטמבר. לאחר הדיון נמשכו העימותים - פיזיים ומילוליים בין משפחתו של מזרחי לבין משפחתו של מחמוד גנאים.

יו"ר העמותה לזכויות שוטרים אושרה אסף אמרה כי "בעקבות חשיפה של שוטרים למגע בכל התחומים, אם זה בהחלטה של המדינה לפינוי גושי התיישבות, ואם בשמירה על חוקי מדינת ישראל, השוטרים נפגעים, אם זה מעבריינים, אם זה מחברי הכנסת ואם זה מראשי ממשלה. אנו עדים להחלטות מוזרות של בית המשפט ושל הפרקליטות בעזרתם האדיבה של מח"ש. אני קוראת לאזרחי ישראל להגן על השוטרים כדי שימשיכו לשרת ללא מורא למרות ההחלטות האחרונות כנגד שוטרי ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • הריגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully