וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אם הרעיבה את בנה במשך שנתיים

איילה חננאל ונעמה טלמור

14.7.2009 / 19:35

תושבת ירושלים בשנות השלושים לחייה נעצרה בחשד כי הרעיבה את בנה בן השלוש. לדברי המשנה למנכ"ל ביה"ח, "הילד אושפז בעבר מספר פעמים. משקלו היה ירוד ביותר"

פרשת התעללות חמורה נחשפה היום (שלישי), לאחר שהותר לפרסום כי תושבת ירושלים, בשנות ה-30 לחייה נעצרה בחשד כי הרעיבה את בנה בן השלוש. הילד מאושפז בבית החולים עין כרם בירושלים. עם זאת, גורמי הרווחה טוענים שמאז שהרחיקו אותו מהאם, מצבו השתפר. המשקל שלו הידרדר בעקבות ההרעבה. הוא סבל גם מבעיה של נשירת שיער.

על פי החשד, האישה לוקה בתסמונת מינכהאוזן שבבסיסה ניסיון למשוך תשומת לב מצד הסביבה. המשטרה בודקת כי בעקבות מחלתה, הרעיבה האישה את בנה בן השלוש במשך שנתיים, זאת על מנת לזכות באהדה ותשומת לב מצד הסביבה.

מעצרה של האישה, אם לארבעה, הוארך הערב בבית המשפט המחוזי בירושלים עד ליום ראשון הקרוב. בהחלטתו ציין השופט אלכסנדר רון, כי ישנו חשד סביר שהאישה אכן ביצעה את המעשים בהן היא חשודה ואמר כי המעשים נראים "כאחת מפרשיות ההתעללויות החמורות שנחשפו בעת האחרונה.

המשנה למנכ"ל של בית החולים הדסה ד"ר יאיר בירנבוים אמר כי "בשנה האחרונה אושפז הילד מספר פעמים במחלקת ילדים בהר הצופים. לפני כמה חודשים עבר לאגף ילדים בעין כרם. משקלו היה מאוד ירוד ביחס לגילו והיו לו תופעות רפואיות נוספות, על כן הוא אושפז ונעשה בירור מעמיק מאוד. כעבור מספר שבועות לא קטן התעוררה מחשבה שאולי לא מדובר בבעיה רפואית של הילד". בנוגע לשאלה האם התקינו בבית החולים אמצעי מעקב בדמות מצלמות אחר האם השיב בירנבוים, כי "אני נמנע מלהגיב על הנושא, אך אומר כי יש אמצעי מעקב הרבה יותר פשוטים כמו הזזת מיטת הילד קרוב אל תחנת האחיות".

"בסופו של דבר היה ברור לגמרי מה המצב. היתה לנו חובה חוקית לדווח ללשכת הסעד האימא מורחקת מזה עשרה ימים ומצבו של הילד משתפר והולך. מאז שהופרדו משקלו עלה בלמעלה מ-20 אחוזים .אנו מניחים שהחשד שלנו יותר מסביר ומקווים שיקבל הטיפול הרפואי ותוך מספר שבועות יחזור לקהילה. " אם לא היינו מוצאים את הפתרון לבעיה הילד הזה היה בסכנת חיים. לא היינו סולחים לעצמנו אם לא היינו בודקים גם את האופציה הזו ומגיעים למצב שאומרים איך לא ראינו את זה", הוסיף בירנבוים.

היסטוריה של התעללות

בשנים האחרונות נחשפו בארץ מספר מקרים קשים של התעללות בילדים. הפרשה הבולטת מכולם היא פרשת רציחתה של הילדה רוז. על פי החשד, נרצחה רוז על ידי סבא שלה, רוני רון, שהשליך אותה לירקון בתוך מזוודה. במהלך חודש מרץ 2007, נחשפה פרשת אליאור חן. מחקירת המשטרה עלה כי חן, אחד החשודים המרכזיים בפרשה חשוד בכך שיחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה.

לפי הראיות שנאספו, אליאור חן ראה עצמו וכך אף נתפס בעיני חשודים אחרים בפרשה, ביניהם אם הילדים, כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני "מאמיניו" כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" על מנת לתקן את נפשם. על פי הראיות, מעשים אלה כללו התעללות קשה ביותר בקטינים.

פרשה נוספת שזעזעה את ישראל כונתה בתקשורת "אמא טליבן". הפרשה, שנחשפה במרץ 2008 כללה מסכת התעללות מתמשכת של אם מבית שמש בילדיה. על פי כתב האישום שהוגש נגד האם , היא נהגה להכות את ילדיה נמרצות באמצעות כלים שהיו בבית ולהצליף בהם בחגורות ובכבלים ואף השתמשה בשיטות ענישה מחמירות כמו נעילתם מחוץ לבית, כשלא פעלו כדבריה.

במקרה אחר, האם קשרה בן אחר בידיו ורגליו והשאירה אותו קשור כך זמן רב. לפי כתב האישום, הא גם נעלה את בנה בחצר דירת מגוריהם ומנעה ממנו אוכל ושתייה. כתב האישום גם מייחס לאם התעלמות מסדרה ארוכה של מעשי גילוי עריות בין הילדים, למרות שהייתה מודעה להם באופן מלא. האם נחשבת למנהיגה של כת חרדית קיצונית ודגלה בלבישת שכבות רבות של בגדים. כמו כן, היא נמנעה מלדבר ברוב שעות היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully