וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל כתב האישום נגד המתנחל היורה מחברון

הפרקליטות משכה את האישום נגד זאב בראודה, תושב קרית ארבע שצולם יורה בפלסטינים בעת פינוי "בית המריבה", לאחר שהמדינה סירבה לחשוף את החומר הסודי שהוגש לביהמ"ש

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (שלישי) כי היא מושכת את כתב האישום שהוגש נגד זאב בראודה, תושב קרית ארבע שצולם יורה בפלסטינים בעת פינוי "בית המריבה" בחודש דצמבר האחרון. לעו"ד אריאל עטרי המייצג את בראודה, הועברה הודעה מפרקליטת מחוז ירושלים, בה נמסר על חזרה מאישום, זאת לאחר שהמדינה סירבה לחשוף את החומר הסודי שהוגש לבית המשפט העליון בעתירה בעניינו.

לפני מספר חודשים הגיש פרקליטו של בראודה בקשה לבית המשפט העליון לחשוף ראיות חסויות הקשורות לתיק של בראודה. זאת, לאחר ששר הביטחון אהוד ברק חתם בחודש פברואר האחרון על תעודת חיסיון לחלק מחומר החקירה. הפרקליטות טענה שחשיפת החומר עלולה לסכן את ביטחון המדינה וכי ישנה אפשרות לקיים את ההליך המשפטי מבלי להשתמש בחומר.

השופט אליקים רובינשטיין קבע לפני כחודש שפרסום החומר עלול לסכן את ביטחון המדינה, אך יחד עם זאת טען ש"הצורך בגילויו לשם עשיית צדק גובר על העניין שיש לא לגלותו". בעקבות החלטת השופט רובינשטיין, הודיעה הפרקליטות שהיא מושכת את כתב האישום.

"אין כל אפשרות להרחיב לגבי החומר המדובר, אך בעיני אין ספק שסנגור מוכשר היה יכול לעשות בו שימוש לטובת מרשו", כתב רובינשטיין בהחלטתו, אך ציין כי "הגינות כלפי הפרקליטות מחייבת לציין, שלא בהכרח היה המאמץ מצד הסנגור עולה יפה". "זהו סיום ראוי וצודק לפרשה מצערת" אמר היום עו"ד עטרי לוואלה! חדשות, "בראודה היה הקורבן ואנו שמחים שבעקבות ההליך שנקטנו בוטלו כל ההליכים הפליליים נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully