וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: יש חברים, פחות פוחדים מפיגועים

נעמה טלמור

14.7.2009 / 16:03

מחקר חדש מגלה כי תמיכה חברתית שניתנה על ידי חברים גוננה על מתבגרים מפני ההשפעה הקשה של פיגועי התאבדות

ממחקר משותף שנערך באוניברסיטת בן גוריון בשיתוף עם אוניברסיטת המדינה של ג'ורג'יה עולה, כי תמיכה חברתית שניתנה על ידי חברים גוננה על מתבגרים מפני ההשפעה הקשה של פיגועי התאבדות.

המחקר נערך בעקבות הפיגוע שהתרחש בדימונה ב-4 בפברואר 2008, אז נהרגה אישה אחת ו-30 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות. באירוע היו מעורבים שני מחבלים מתאבדים, שיצאו מרצועת עזה ונכנסו לישראל עם חגורות נפץ. אחד מהם פוצץ עצמו בקניון בעיר והשני נורה ונהרג על ידי קצין משטרה בטרם הספיק לבצע את הפיגוע. הארגונים חללי אל אקצה והחזית העממית לקחו אחראיות על אותו פיגוע.

המחקר נערך על ידי פרופ' גולן שחר מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף עם פרופ' כריסטופר הנריץ' מאוניברסיטת המדינה של ג'ורג'יה בארה"ב. במהלך המחקר, שמומן על ידי הקרן הדו-לאומית ארה"ב-ישראל למדע, עקבו החוקרים אחרי 90 נערים ונערות מתבגרים בדימונה לפני ואף אחרי אותו פיגוע ההתאבדות.

החוקרים מצאו כי מתבגרים אשר לפני הפיגוע, דווחו על רמות נמוכות של תמיכה חברתית מצד חברים, פיתחו תגובות דיכאוניות בעקבות הפיגוע. לעומת זאת, מתבגרים אשר טרם הפיגוע דווחו על רמות גבוהות של תמיכה חברתית מצד חברים, דווחו על רמות נמוכות של דיכאון לאחר הפיגוע. ממצאים אלה, שפורסמו אתמול בכתב העת PEDIATRICS, הנחשב ככתב העת המוביל בעולם בתחום רפואת הילדים, מהווים בסיס לפיתוח תכניות התערבות ומניעה חדשניות לאוכלוסיות מתבגרים החשופים לטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully