וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאו זה פאסה

14.7.2009 / 15:50

כאילו שהיינו צריכים מחקר שיוכיח - חתולים יודעים להפעיל מניפולציות רגשיות על בני אדם (ורצוי שיהיו רווקים או רווקות)

אם עד עכשיו רק חשדנו שהחתולים מתוחכמים יותר ממה שנדמה, כעת יש הוכחה רשמית לכך. מחקר חדש מראה כי חתולים אכן משתמשים במניפולציות רגשיות כדי להשיג את מבוקשם מבני אדם, כך פורסם באתר הגרדיאן. על פי המחקר, שנעשה על ידי אוניברסיטת סאסקס באנגליה, אחת הדוגמאות לתחכום של החתולים הוא בכך שבמקום ליילל בבקשה לאוכל - מה שעלול לגרום להוצאתם מהחדר - הם מגרגרים בנעימות ובכך מפתים את האדם להאכילם.

למעשה, החתולים מזהים ומנצלים את רגשות הרחמים והדאגה שיש באדם, כך אומרת ד"ר קרן מקומב, מומחית לתקשורת קולית בבעלי חיים. ד"ר מקומב טוענת כי השימוש בבכי, נהמה קלה או גרגור בקריאה של חתול היא מודעת, ונועדה למשוך תשומת לב. מתברר ששיטה זאת משרתת טוב יותר את מטרות החתולים - אם מדובר במזון או רק בתשומת לב – מאשר "מיאו" פשוט.

אחד על אחד

מקומב, שהחלה את דרכה בחקר פילים ונמרים באפריקה, הגיעה לחקור חיות מבויתות בעקבות הגרגורים המניפולטיבים של החתול הפרטי שלה, "לא הבנתי למה קשה כל כך להתעלם מהגרגורים האלה", היא אומרת בראיון עמה שפורסם בגרדיאן, "ואז הבנתי שעוד מגדלי חתולים שותפים להרגשה".

המחקר בדק בין היתר את השפעת הצלילים שמפיקים החתולים על בני אדם. גם אנשים שלא היו ברשותם חתולים מעולם, היו קשובים יותר לגרגור מאשר לקולות אחרים, ואף נמצא דמיון בין טון הצלילים האלה לבכי של תינוק – בשניהם היה משהו בכייני מעט.

מעניין לציין, שמתוך עשרה חתולים שנבדקו, רק חמישה הפיקו את הקולות המיוחדים, אותם חמישה שגדלים אצל אנשים יחידים, ולא בבתים שיש בהם יותר מאדם אחד. לשאלה אם הגרגור או היללה המיוחדת שסיגלו לעצמם החתולים אפקטיבית יותר מנביחה של כלבים אומרת מקומב "אני חושבת שכן. אם תשאל מגדלי חתולים מה הדבר הראשון שהם עושים בבוקר, עוד לפני הקפה, זה להאכיל את החתול. החתולים יודעים להשיג את מבוקשם".

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully