וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה ירוקה: חמאס יערוך חתונה המונית בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2009 / 20:16

במסגרת היוזמה יתחתנו 400 זוגות במחנה הפליטים ג'בליה ויקבלו מענק כספי. המטרה: "להבהיר לכולם שישראל לא הצליחה לשבור את כוח הרצון של הפלסטינים"

בחודש הבא צפויה להיערך במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה חתונה המונית, במסגרתה יתחתנו 400 חתנים וכלות מאושרים. החתונה, שנערכת ביוזמת חמאס השולט ברצועת עזה, צפויה להיות החתונה ההמונית השלישית במספר השנה. בכיר חמאס איברהים סלאח מסר כי החתונה תיערך תחת הכותרת: "חתונות החופשיים, נרות הניצחון".

סלאח הסביר כי האירוע החגיגי והשמח מיועד להקל במעט על סבלם של בני העם הפלסטיני, "בעיקר לאחר המלחמה הציונית האחרונה על רצועת עזה". הוא הוסיף כי מטרת החתונה היא להבהיר לכולם כי צעדיה של ישראל נגד העם הפלסטיני "לא יצליחו לשבור את כוח הרצון שלו, לא יגזלו ממנו את השמחה ואת הרצון להמשיך בחיים הרגילים, על אף התנהגותה הנוראית של ישראל".

הבכיר קרא לזוגות צעירים מרצועת עזה להינשא בחתונה ההמונית בחודש הבא אך הדגיש כי על מנת לעשות זאת, עליהם להוכיח כי אלו נישואיהם הראשונים. "כל צעיר פלסטיני שרוצה להתחתן וממלא אחר הדרישות רשאי להירשם על מנת להשתתף בחתונה", אמר. "איננו רוצים למנוע זאת מאף צעיר פלסטיני מעמנו האדיר שעמד עמידה איתנה במהלך המתקפה הציונית האחרונה. מגיעים לו כבוד והערכה על כך ולפיכך ברצוננו לשרת אותו".

הזוגות שיתחתנו גם יקבלו סכום כסף כלשהו, מתנה מחמאס לרגל נישואיהם. "חשבנו לסייע למתחתנים לכסות את עלות חתונתם, בעיקר על רקע המצב הכלכלי הקשה ששורר בעזה בגלל המצור החונק", הסביר סלאח. לכל קוראינו העזתיים המתעניינים: החתונה צפויה להיערך ב-20 באוגוסט, מיד לאחר בחינות הבגרות ולפני חודש רמדאן. ההרשמה במסגדים בג'בליה עד יום שישי בערב.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully