וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בג'יהאד האיסלמי רומז: נתמודד בבחירות לרשות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2009 / 13:35

בכיר הארגון אבו עבדאללה חראזין גילה כי הארגון בוחן ברצינות אפשרות להתמודד בבחירות הבאות במקרה שייפתר המשבר הפנים-פלסטיני. את הבחירות האחרונות הוא החרים

האם הג'יהאד האיסלמי עומד להתמודד לראשונה בתולדותיו בבחירות לפרלמנט הפלסטיני? בכיר הארגון אבו עבדאללה חראזין גילה היום (שלישי) כי הארגון בוחן ברצינות אפשרות להתמודד בבחירות הבאות במקרה שייפתר המשבר הפנים-פלסטיני ותושג הסכמה בין חמאס לפתח בכל הנוגע לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני.

יחד עם זאת, חראזין פסל את האפשרות שארגונו יכהן בממשלה פלסטינית כלשהי. "הג'יהאד האיסלמי בוחן אפשרות להשתתף בבחירות הבאות מתוך רצון לענות על האינטרס הציבורי", אמר. עד כה נמנע הג'יהאד האיסלמי מלהשתתף בבחירות לפרלמנט משום שהוא רואה בהן, בין השאר, חלק מתהליך ההתפייסות עם ישראל, שכן הפרלמנט הפלסטיני הוקם במסגרת הסכם אוסלו.

סיבה נוספת שבגללה החרים הג'יהאד האיסלמי את הבחירות לפרלמנט היא מחאה על כך שלטענתו, הן אינן נערכות באופן דמוקרטי וחופשי אלא תחת פיקוח וכיבוש ישראלי. בבחירות האחרונות לפרלמנט הפלסטיני זכה חמאס ברוב המושבים, בין השאר משום שהג'יהאד האיסלמי החרים אותן. הג'יהאד מתח ביקורת חריפה אז על חמאס שהשתתף בבחירות.

לפני כחודש דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי הג'יהאד האיסלמי נמצא ב"משבר כלכלי קשה", דבר שהוביל למחשבות בארגון להתאחד אפילו עם ארגון חמאס. מקורות העיתון מסרו כי בחמשת החודשים האחרונים לא קיבל הג'יהאד האיסלמי ברצועה ובגדה תקציב ולפיכך נסגרו משרדים רבים של הארגון שם. המקורות מסרו כי מספר בכירים בארגון, ביניהם המזכ"ל רמדאן שלח, תומכים באיחוד עם חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully