וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה לא מוכנה להקשיח הסנקציות נגד אירן

14.7.2009 / 13:16

למרות התחממות היחסים עם ארה"ב והחתימה על הסכם להפחתת נשק גרעיני, רוסיה אינה מוכנה להיכנע לדרישת ארה"ב ולהקשיח את הסנקציות נגד אירן

רוסיה לא מסכימה להקשיח את הסנקציות נגד אירן בתמורה להסכם הפחתת הנשק הגרעיני בינה לבין ארצות הברית, כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות אינטרפקס. "אין צורך לקשור בין שתי הסוגיות או לצפות שרוסיה תשתף פעולה בהקשחת הסנקציות נגד אירן אם תירשם התקדמות בשיחות עם ארה"ב בנושא הפחתת הנשק הגרעיני", אמר מקור בכיר במשרד החוץ הרוסי.

בשבוע שעבר הגיע אובמה למוסקבה כדי להיוועד עם הנשיא דמיטרי מדוודב בנוגע לאמנה על הפחתת הנשק הגרעיני בשתי המדינות. השניים חתמו על הסכם חדש, שיחליף את אמנת START שתוקפה יפוג בדצמבר, לצמצום ראשי הנפץ הגרעיניים וכלי התובלה שלהם. רוסיה הסכימה, בנוסף, לאפשר לארה"ב להשתמש במרחב האווירי והיבשתי שלה כדי להעביר כוחות וציוד לחיילים הנלחמים בטליבן באפגניסטן. בשיחות עלתה גם סוגיית אירן ותוכנית העשרת האורניום שלה.

בנאומו במוסקבה, אמר אובמה כי האמריקאים והרוסים חולקים אינטרסים משותפים בנוגע לסוגיות הבסיסיות שיעצבו את המאה ה-21, והיוצרים בסיס לשיתוף פעולה. בשל כך, אסור לשתי המדינות להישאר אויבות. אובמה קרא לרוסיה להצטרף לארה"ב ולעצור את התפשטות הנשק הגרעיני בעולם ולמנוע מצפון קוריאה ואירן מלפתח יכולת גרעינית. הצלחה בתחומים אלו, משמעותה שוושינגטון לא תצטרך להציב מערכת הגנה מפני טילים באירופה, תוכנית לה מתנגדת רוסיה חריפות.

רוסיה, חברה קבועה באו"ם, בעלת זכות וטו, אינה ששה לאפשר את הקשחת הסנקציות נגד אירן. היא הביעה את תמיכתה בניסיונותיו של אובמה ליצור דיאלוג עם המדינה המוסלמית. גארי סאמור, היועץ המיוחד של אובמה לנושאי פיקוח על נשק, אמר כי "אם ארה"ב תבצע ויתורים בנושאי הגרעין, על הרוסים להיות מוכנים לשתף פעולה כשמדובר באירן". לעומת זאת, רוסיה מתעקשת כי גם החתימה על הסכם הגרעין החדש אינה מסמלת על שינוי בעמדה הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully