וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 מלאו לנערה וליבה שב לפעולה

טלי גולדשטין

14.7.2009 / 12:13

נס רפואי בבריטניה: האנה קלארק, שבגיל שנתיים עברה השתלת לב ולבה המקורי לא הוצא, עברה ניתוח שני במהלכו הוצא הלב המושתל והלב המקורי חזר לחיים

במשך כעשור, הילדה הבריטית האנה קלארק חיה עם שני לבבות. אחד הושתל בגופה כשהיתה בת שנתיים בלבד, אך לבה הפגום לא הוצא בעת ההשתלה והושאר במקומו כדי לאפשר לו להתחזק עם הזמן. אתמול (שני) הופיעה האנה, כיום בת 16, כשהיא בריאה ושלמה לאחר שלבה המקורי הבריא וגופה דחה את הלב המושתל, אותו הוציאו הרופאים.

"זה מוזר מאד. אני מרגישה ריקה", אמרה האנה לאחר שהתעוררה מניתוח פורץ הדרך והבינה שלבה מצליח לשאוב דם בפעם הראשונה מזה עשר שנים. "הלב המושתל היה בתוכי כל כך הרבה זמן ופתאום הוא איננו. אני מרגישה שמשהו חסר לי בחזה אך אני מאד שמחה", הוסיפה.

הניתוח להוצאת הלב המושתל של האנה בוצע בפברואר 2006. אתמול, המומחים מאחורי ניתוח חדשני זה התאחדו עם הנערה לרגל פרסום הממצאים בכתב העת "לנסט". סר מגדי יקוב, חלוץ השתלות והרופא שהיה מעורב בהשתלה המקורית שעברה האנה לפני 15 שנים, תיאר את הניתוח כ"ייחודי" ואמר כי החלמתה מוכיחה כי אפשר לשקם לב חלש אם מניחים לו להחלים בתוך הגוף בתמיכת לב מושתל בריא. יקוב שב מגמלאות במיוחד כדי לסייע בניתוח שעברה האנה. "האפשרות של החלמת לב היא כמו קסם. לב שלא התכווץ בקצב הנורמלי, עתה פועל בצורה נורמלית". אמר הרופא.

לא צריכה יותר תרופות

עד שעברה האנה את הניתוח בו הוצא הלב המושתל מגופה, סבבו חייה סביב תרופות כדי למנוע מהמערכת החיסונית שלה מלדחות את ההשתלה והיא נאלצה לבקר בבית החולים באופן קבוע. האנה נולדה כשהיא סובלת ממחלת שריר הלב בשם קרדיומיופתיה. הרופאים נתנו לה חודשים ספורים לחיות, עד שנמצא לה לב. מחשש שגופה ידחה את ההשתלה, הרופאים השתילו לב חדש לצד הלב הקיים והפגום כדי שיוכל לנוח ולהשתקם.

בנובמבר 2005, כשהיתה האנה בת 12, החל גופה לדחות את הלב המושתל והרופאים החליטו שאן ברירה אלא להוציא אותו ולקוות שהלב הישן חזק דיו לפעול עצמאית. כיום האנה אינה לוקחת תרופות, היא עובדת עם חיות ותחל בלימודי שירות סוציאלי בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully