וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכן החדש של מיידוף: ג'ונתן פולארד

אשר שכטר

14.7.2009 / 12:12

מיידוף, שנידון ל-150 שנות מאסר, הועבר למתקן המעצר הפדרלי באטנר - המרוחק 8 שעות נסיעה מניו יורק, שם יבלה את שארית חייו

ברנרד מיידוף, שנידון בחודש שעבר ל-150 שנות מאסר לאחר שהורשע בהונאה הגדולה בתולדות וול סטריט, הועבר אתמול לכלא פדרלי באבטחה בינונית בצפון קרוליינה בו ירצה את עונשו - כך הודיע רשות בתי הסוהר האמריקאית.

מיידוף בן ה-71, יו"ר נאסד"ק לשעבר, הועבר אתמול מבית הכלא במנהטן בו הוא הוחזק מאז שהודה בביצוע הונאת פונזי בסך 65 מיליארד דולר ב-12 במארס, למתקן המעצר הפדרלי באטנר הסמוך לעיר ריילי בצפון קרוליינה. המתקן כולל שני בתי כלא באבטחה בינונית ובית כלא בעל אבטחה מינימלית, בנוסף למרכז רפואי עבור האסירים. במקום כלוא גם אסיר מפורסם אחר: ג'ונתן פולארד, המרצה מאסר עולם בארה"ב בעקבות הרשעתו בריגול למען ישראל.

פרקליטו של מיידוף, איירה סורקין, ביקש כי מרשו ירצה את עונשו במתקן הכליאה באוטיסוויל, המרוחק כ-113 קילומטרים מניו יורק וכולל אוכלוסיה גדולה מהממוצע של אסירים יהודים. הבקשה נתקלה בסירוב מאחר שרמת האבטחה בכלא קלה מדי עבור העונש שנגזר על מיידוף. בשל האורך של עונש המאסר שהוטל עליו, מיידוף אינו זכאי לרצות את עונשו בכלא בעל אבטחה מינימלית. הכלא בצפון קרוליינה מרוחק שמונה שעות נסיעה מניו יורק, בה התגורר מיידוף, ומאכלס 4,874 אסירים.

מיידוף נכלא לאחר שביצע את אחת מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט, שנמשכה יותר מ-30 שנה. הפסדי המשקיעים שהתגלו עד כה בעקבות ההונאה מסתכמים בכ-13 מיליאדרד דולר. בשבוע שעבר החליט מיידוף לא לערער על העונש שהוטל עליו.

בין אלפי הקורבנות הידועים של ההונאה היו גם ארנון מילצ'ן, השחקן קווין בייקון, קרן הצדקה של במאי הקולנוע סטיבן שפילברג, אוניברסיטת קולומביה, בעל קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס פרד וילפון. שורה של בנקים נפלו אף הם קורבן להונאה, בהם בנק ג'ייקוב ספרא, בנקו סנטנדר הספרדי, bnp פאריבה הצרפתי, בנק אוף אמריקה ו-ubs השווייצי.

בין הנפגעים מישראל: אגודת ידידי התזמורת הפילהרמונית בארה"ב, עמותת על"ם, סטנלי צ'ייס ובני משפחתו המתגוררים בישראל שהפסידו את נכסי הקרן שניהלו ואת כספם האישי, הטכניון ואגודת הידידים האמריקאים שלו ועמותת הורוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully