וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשוב לדעת על חתולה לפני המלטה

ד"ר איל נחמיאס

14.7.2009 / 10:31

מה חשוב לדעת על חתולה לפני המלטה, ואיך מטפלים בכלבה בהריון? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

אימצתי חתולים מקסימים בני כארבעה חודשים, והכל מצוין חוץ מהעובדה שאחד מהם סובל מגזים ריחניים, מה ניתן לעשות בכדי לעזור לו?

העובדה שהחתולים סובלים מגזים קשורה ככל הנראה בתזונה. סביר להניח כי מדובר בהסתגלות למזון חדש ולא מוכר למערכת העיכול ואני מניח כי הם אוכלים בכמויות גדולות כפי שלרוב חתלתולים אוהבים. הבחירה של סוג המזון עשויה להשפיע - מזון איכותי המכיל סיבים פרהביוטיים יכולה לעזור. קיים מזון המכיל שילוב של סיבים ממקור של שיבולת שועל ושעורה – אלו עוזרים לחיידקים החיוביים להתפתח במעי וכך דוחקים את החיידקים הרעים יצרני הגז המסריח. כמובן שזה לא יקרה מייד אלא בהדרגה תוך שבוע עד חודש.

לכלבה שלנו גילו גידול לא ממאיר ברגל אחורית ימנית. אנו גרים בקומה ב' וקשה לה לעלות במדרגות. יש לה שמחת חיים ורצון לחיות , כיצד אוכל לעזור לה להמשיך לחיות את חייה?

חלק מהגידולים ניתנים להסרה ללא תופעות לוואי אך עם תקופת החלמה מסוימת. יש תרופות שיכולות להקל על תסמיני הכאב והסבל ראו את הכתבה "אני לא רוצה שהוא יסבול". אפשר גם לעשות שימוש במתקן דמוי ערסל שמניחים מתחת לבטן ועם ידית אחיזה מסייעים להרמת הכלב ותמיכה בחלק האחורי יחד עם הסרת חלק ממשקל גופו. אפשר לאלתר מתקן דומה ממגבת גדולה אליה ניתן לתפור ידית של סל גדולה.

יש לנו כלבה בהיריון ראשון. לאחרונה היא נדבקת בקרציות רבות והבנתי שלא ניתן להשתמש בהריון בחומר מדביר מה כדאי אם כן לעשות? ו האם יש מזון מסוים שכדאי לתת לה במהלך ההיריון?

יש חומרים שניתן לעשות בהם שימוש ללא חשש על בסיס טבעי. אפשר גם לעשות שימוש בשמפו מחוזק בחומר נגד קרציות ובכך לשטוף אותן מעליה. רצוי לעשות הדברה בסביבה ולעדכן את המדביר לעשות שימוש בחומרים פחות מסוכנים - יש חומרים הבאים בצורת מיקרוקפסולות שפחות רעילים. בכל מקרה, לאחר הדברה כדאי לקחת אותה מהבית ליום אחד לפחות. מזון סופר פרימיום איכותי בהחלט יעשה את העבודה - לקראת סוף ההריון כדאי לתת מזון לכלבי עבודה פרפורמנס, או מזון סופר פרימיום לגורים.

שלום רב, יש לי חתולה בת שנה שהיא בהריון אני רוצה לדעת איך אני אמורה לדעת מתי היא אמורה להמליט. יש סימנים מיוחדים?והאם יש תרופה כלשהי שיכולה להפחית את הכאב שלה בזמן שהיא ממליטה?

הריון של חתולים אורך כחודשיים, סימני ההמלטה כוללים חוסר שקט וחפירה, התבודדות במקום סגור ומוחשך כמו ארון בגדים. אפשר לשים ארגז קרטון סגור עם פתח קטן משהו שידמה למאורה ולמקם אותו במקום שקט בסלון. לגבי כאב לא כדאי לעשות שימוש בתרופות כי אלו עלולות להזיק לגורים. המלצת הבית היא בסופו של דבר לעקר אותה כדי למנוע בעתיד מגורים נוספים לבוא לעולם. אנו סובלים מהתפוצצות אוכלוסין של חתולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully