וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב המתעלל אליאור חן יוסגר לישראל?

עדי שמחוביץ

14.7.2009 / 10:59

האיש שזכה לכינוי ”רב” ונחשד בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בביתר עילית ביקש לקבל בברזיל מעמד של פליט, אולם רשויות המשפט דחו את בקשתו וקבעו כי יוסגר לישראל. פרקליטו של חן הגיש ערעור נוסף

רשויות המשפט בברזיל הודיעו אמש (שני) למשרד המשפטים כי נדחתה בקשתו של אליאור חן החשוד בהתעללות בקטינים לקבל מעמד של פליט בברזיל. לפני כחודשיים קבע בית המשפט העליון בברזיל כי אליאור חן יוסגר לישראל ולאחר מכן הגיש חן בקשה לרשויות בברזיל לקבל מעמד של פליט על מנת למנוע את הסגרתו לישראל.

פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, טוען כי הליך ההסגרה של מרשו הוקפא. לדבריו, "הנושא העיקרי בהליך בברזיל היה ונותר הליך ההסגרה, לגביו הוגש ערעור מטעמנו, שבעקבותיו הוקפאה ההחלטה להסגיר את אליאור חן ארצה. הערעור מבוסס היטב בכללי המשפט הבינלאומי ולכן בלי קשר להחלטה שהתקבלה היום, אנו מצפים שערכאת הערעור תבטל את החלטת ההסגרה שניתנה בעבר".

בחודש מאי קבע בית המשפט העליון בברזיל כי חן שנודע בכינוי "הרב המתעלל", יוסגר לישראל על מנת לעמוד לדין בגין פרשת ההתעללות החמורה בקטינים. החלטת בית המשפט העליון בברזיל התקבלה כתוצאה מהגשת בקשת ההסגרה על ידי המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה.

אליאור חן מבוקש בישראל בגין ביצוע עבירות של התעללות בקטינים, שידול להתעללות בקטינים, תקיפת קטינים וקשירת קשר לביצוע פשע. במהלך חודש מרץ 2007, נחשפה פרשה חמורה ביותר של התעללות בקטינים. מחקירת המשטרה עלה כי אחד החשודים המרכזיים בפרשה הינו אליאור חן, החשוד בכך שיחד עם אחרים היה מעורב בהתעללות פיזית ונפשית בקטינים בני אותה משפחה.

לפי הראיות שנאספו, אליאור חן ראה עצמו וכך אף נתפס בעיני חשודים אחרים בפרשה, ביניהם אם הילדים, כ"רב" ובעל סמכות רוחנית וטען באוזני "מאמיניו" כי הילדים הם בעלי "נפש מושחתת" וכי יש לבצע בהם "תיקונים" על מנת לתקן את נפשם. על פי הראיות, מעשים אלה כללו התעללות קשה ביותר בקטינים.

  • עוד באותו נושא:
  • אליאור חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully