וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 18 אחוז בקבילות שוטרים ב-2008

פנחס וולף

14.7.2009 / 9:44

כך עולה מדו"ח נציבות קבילות השוטרים המתפרסם היום. 23 אחוז מהקבילות היו בנושאי שכר, שליש מהקבילות התבררו כמוצדקות. הקובלים המובילים - משמר הגבול

ירידה של 18 אחוז וחצי במספר קבילות שוטרים וסוהרים שנפתח עבורם תיק, ועלייה של 14 אחוז במספר הפניות שהתקבלו טלפונית או במפגשי ייעוץ מוקדמים - כך עולה מדו"ח נציבות קבילות שוטרים וסוהרים שהגישה הבוקר (שלישי) הנציבה חנה קלר (אורנשטיין). מהנתונים עולה כי במשמר הגבול היה את מספר הקובלים הגבוה ביותר, עם 186 קבילות בשנת 2008.

אחריו, המחוז הצפוני עם 61 קבילות, המחוז הדרומי עם 56 קבילות ואילו ביחידות המטה הארצי הוגשו 51 קבילות בלבד. בסך הכל התקבלו בשנת 2008 511 קבילות, כאשר מתוכם נותרו 173 קבילות לטיפול. מספר הקבילות הגבוה ביותר היה בנושא שכר עם 23 אחוז מסך הקבילות, לאחריו תנאי השירות עם 17 אחוז. בשירות בתי הסוהר התקבלו בשנת 2008 149 קבילות מסוהרים. 59 אחוז מהקבילות התבררו כלא מוצדקות, לעומת 30 אחוז שהתבררו כמוצדקות.

"העובדה ששליש מהתלונות מוצדקות - בעיה"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו), הגיב לממצאי הדו"ח: "שום הסבר לא יעבוד פה. זה ששליש מהתלונות מוצדקות זו בעיה, וצריך לטפל בזה. גם בשנה האחרונה היו מהלכים לשינויים בתוך הארגון בדגש על המשטרה. נושא שכר השוטרים הוא כאוב ולא מטופל כראוי. אחת המשימות שלי זה לטפל בתוספות שכר לשוטרים בשטח שעושים עבודה ולא מקבלים את השכר הראוי. יש הרבה מה לשפר ביחסי מפקד-פקוד. הדו"ח לא פשוט ומצד שני צריך ללמוד ולהפיק את הלקחים".

יו"ר השדולה לשוטרים וסוהרים, ח"כ אריה ביבי (קדימה) אמר כי "השדולה יחד עם נציבות קבילות יכולים לתת מענה לכל מכאובי השוטרים שיש להם פה ושם תלונות. חלק גדול מהתלונות אפשר לפתור על ידי חינוך מפקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully