וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: עוד ארוכה הדרך

דור בלך

14.7.2009 / 17:04

בדיקת מאזנים, הגשת בקשה להתאחדות, בדיקת נאותות. חרף הצהרות גאידמק, בבית"ר יודעים שהרכישה עוד רחוקה. מאייבי ייבחן

מבדיקות שערכו מקורביו של גאידמק בארץ ואנשי בית"ר התברר כי העברת הקבוצה לידי הרוכש המיסתורי, יהיה אשר יהיה, לא צפויה להיתקל בבעיות מצד נושי ארקדי גאידמק שמחזיקים בעיקול על מניות הקבוצה. על פי ההערכות, אלה לא רואים בבית"ר אופצייה רווחית ולא מעוניינים בה בכל מקרה. עם זאת, עדיין קיים החשש כי יחליטו להטיל וטו על עסקת העברת הקבוצה בחינם וידרשו שתמכר בכסף - שיעבור אליהם.

אך אפילו ללא המכשול הזה, בזמן הקצוב שנותר לבית"ר, העסקה נראית מסובכת וכמעט בלתי אפשרית. איציק קורנפיין שב וסייג את דברי גאידמק על כך שהעסקה סגורה ב"99.9% ורק כח עליון ימנע ממנה להתקיים", שכן עדיין לא נערכה בדיקת נאותות, מאזניה הכלכליים של בית"ר טרם הועברו לרוכש והרוכש עצמו טרם העביר בקשה מסודרת להתאחדות, שצריכה לאשר לו להחזיק קבוצת כדורגל.

חוסר הידיעה במי מדובר רק מעצימה את החששות, שכן אדם המורשע בפלילים או נושא עמו קלון לא יכול להחזיק בקבוצה כדורגל על פי חוקי מדינת ישראל, והליך האישור של ההתאחדות במקרה שלאדם עבר פלילי לוקח כשבועיים לפחות.

בית"ר כבר מאחרת בהגשת התקציב לבקרה, אך בהתאחדות צפויים לאשר לה ארכה עד לאמצע אוגוסט, ויאפשרו לה לשחק בגביע הטוטו עם הרכב של שחקני נוער וחיילים ללא העברת ערבויות לחוזי יתר השחקנים. "אנחנו לא מדברים במובן של דד ליין, אבל אם עד סוף השבוע העניינים לא יתפתחו כנראה שנפנה לאופציות הבאות", הדגיש איציק קורנפיין את המצב בעניין הרכישה.

על אף כי בבית"ר זוכרים כי מכירת הקבוצה לגאידמק הייתה מהירה מאוד, כשהאוליגרך לא טרח אפילו לבדוק את מצבה הפיננסי של הקבוצה לפני שקנה אותה, ההערכה היא כי אפילו אם הרוכש המיסתורי שמצא אכן מעוניין בקבוצה בצורה רצינית, הוא לא יקנה אותה לפני בדיקת נאותות, וזו אפילו לא החלה.

הליך הרכישה, אם יצא אל הפועל, אמור לקחת מעל לשבועיים, ובבית"ר יודעים כי אם לא יגישו את התקציב לבקרה או יפתחו בהליכי פירוק עד לקצה ההארכות שיקבלו מההתאחדות, יורדו לליגה א', ולכן צפויים לשוב לאופציית הפנייה לבית המשפט בשבוע הבא אם לא תרשמנה הפתחויות. מבחינה חוקית, ברגע שבית"ר תפתח בהליך הפירוק, לא ניתן יהיה להוריד אותה ליגה, כפי שקבע בית המשפט כשהכח רמת גן התפרקה, שכן זה פוגע בפוטנציאל שלה להמשיך ולהתקיים באופן בריא.

בינתיים, הודיעו בבית"ר ששוער הכח עמידר רמת גן בעונה החולפת, ז'וסלן מאייבי, מתחיל להתאמן עם הקבוצה וייבחן בתקופה הקרובה, אך לא קיים עימו סיכום עקב הערפל הסובב את הקבוצה. בבית"ר יבחנו אותו במספר משחקי אימון שינסו לארגן, וקיוו לראותו גם בגביע הטוטו, אך מכיוון ששיחק כבר בארץ לפני כן הוא אינו יכול להיבחן בגביע הטוטו. כידוע, בבית"ר לא יכולים כרגע להחתים אף שחקן, זאת מכיוון שחסרים להם כ-16 מיליון שקלים לאישור תקציב השחקנים הנוכחי.

פרט למאייבי, הגיע להיבחן בקבוצה גם השוער היהודי ערן קרונברג בן ה-20, שעלה ארצה לפני מספר חודשים. השחקן שיחק בליגת המכללות האמריקאית, וכעת מחפש קבוצה בישראל. בבית"ר לא סיכמו עם אף אחד מהשניים עקב המצב, אך לא מסתירים את העובדה כי הם מעוניינים לחזק את הקבוצה בשוער נוסף לאחר עזיבתו של קאלה. החיזוק, מדגישים בבית"ר, לא יעשה בהכרח על חשבון אריאל הרוש, שהוכיח יכולת גבוה כשקיבל את הצ'אנסים בשנה שעברה.

עדכון ראשון: 10:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully