וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אנשי חמאס נפגשו עם בכירים אירופים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.7.2009 / 9:56

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח שלפני כחודש הגיעו בכירים בחמאס ובהם מחמוד א-זהאר לשוויץ ודנו בסכסוך במזה"ת. מדובר בביקור נדיר נוכח העובדה שהקוורטט מחרים את חמאס

"בכיר חמאס ברצועת עזה מחמוד א-זהאר ובכירי חמאס נוספים נועדו בשוויץ עם בכירים אירופים ודנו עמם בסוגיות הנוגעות לסכסוך הישראלי-פלסטיני" – כך דיווח היום (שלישי) מקור המוגדר "מהימן" לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. המקור סיפר כי הביקור, שנערך לפני כחודש, נעשה בהזמנת השוויצרים.

על פי המקור, במהלך הביקור נועדה משלחת חמאס עם נציגים ממספר מדינות באירופה ודנו בעמדתו של חמאס כלפי מספר נושאים הנוגעים בעיקר לסכסוך עם ישראל. המקור סרב למסור פרטים נוספים על הביקור ומה היו תוצאותיו. מדובר בביקור נדיר של בכיר חמאס במדינה אירופית שכן הקוורטט מחרים את חמאס מאז שניצחה בבחירות לפרלמנט הפלסטיני ב-2006.

בכיר חמאס, ד"ר איסמעיל רדוואן, מסר בתגובה לידיעה כי "המגעים האירופים עם חמאס, במישור הרשמי ובמישור הבלתי רשמי, לא הופסקו". הוא סרב למסור פרטים על הביקור של א-זהאר וחבריו אך הבהיר כי המגעים שמקיימת הקהילה הבינלאומית עם חמאס "הפכו לאמיתיים". לדבריו, לא ניתן ללכת לכיוון כלשהו בזירה הפלסטינית ללא חמאס.

ביום ראשון אמר ממלא מקום שר החוץ בממשלת חמאס ברצועת עזה, ד"ר אחמד יוסוף, כי שבדיה, המכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, פועלת להסיר את שמו של חמאס מהרשימה האירופית של ארגוני הטרור. בראיון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, העריך יוסוף כי על אף היוזמה השבדית, היא תיכשל בכך משום שגרמניה וצ'כיה מתנגדות ליוזמה ועל מנת לקבלה יש צורך בהחלטה פה-אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully