וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר הסדר הטיעון לתוקפיו של ד'אור פישר

עדי שמחוביץ

14.7.2009 / 9:31

שופט בית המשפט המחוזי בת"א צבי גורפינקל זעם על פרסומו של הסדר הטיעון עם תוקפיו של שחקן הכדורסל ד'אור פישר בטרם אושר. "אי אפשר לנהל את המשפט מחוץ לבתי משפט"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

עימות חריף פתח היום (שלישי) את הדיון בעניינם של שלושת הנאשמים בתקיפת שחקן הכדורסל ד'אור פישר בין שופט בית המשפט המחוזי בת"א צבי גורפינקל לבין עורכי הדין. השופט נזף בעורכי הדין על הדלפת פרטי הסדר הטיעון לתקשורת כבר אתמול בערב ואמר "איזו מין צורה של משפט זה?".

עו"ד אבי חימי, סנגורו של אחד הנאשמים הסביר לבית המשפט כי רק אתמול הצדדים הגיעו להסדר. עם זאת השופט גורפינקל המשיך ללחוץ ואמר "אז מי הודיע לתקשורת? מישהו סיפר להם. מה הריצה המבוהלת לדווח לתקשורת? חייבים להעביר מסר. בימים אלו אני יכול להפסיק לקרוא תיקים. אני יכול רק לפתוח עיתונים ולראות שיחזורים בטלוויזיה. אי אפשר לנהל משפט מחוץ לבתי משפט". לפני שהשופט קיבל את הסדר הטיעון הוא כתב בהחלטתו "הסדר הטיעון לא הובא לראשונה לידיעת בית המשפט אלא הוצג קודם בפני התקשורת באופן שהשופט נכנס לאולם כשהוא עומד כבר בפני עובדה מוגברת. אילו מצאתי חוסר סבירות בהסדר הטיעון הייתי דוחה אותו לא רק משום שאינו עומד לטובת הציבור אלא משום שלא הוצג בפני בית המשפט לראשונה".

על פי הסדר הטיעון, הוגש כתב אישום מתוקן נגד שני הנאשמים. מכתב האישום נמחק האישום כנגד הנאשם השלישי בשל חוסר ראיות. הנאשמים חגי ארוסי ואיתמר ברנס הודו והורשעו בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות. כל אחד מהם ישלם לפישר פיצויים בסף 8,000 שקלים. הפרקליטות ביקשה עונש של 10 חודשי מאסר לארוסי ו-9 חודשי מאסר לברנס. גזר דינם יינתן בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully