וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה לבן בכנסת: חברי קדימה נשארו ערים

פנחס וולף

14.7.2009 / 8:50

באופוזיציה ערכו הלילה פיליבסטר והשמיעו את הגיגיהם בדיון ארוך ומשמים בדרך לאישור חוק ההסדרים. המטרה להתיש את הקואליציה במאות הסתייגויות. סיפורי אלף לילה ולילה גרסת הפרלמנט

לילה לבן עבר על חברי הכנסת של האופוזיציה בדיונים שנמשכו משעות הצהריים אתמול ויימשכו עד השעה 11:00 היום (שלישי). במהלך הלילה שילבו חברי הכנסת מהאופוזיציה את הגיגיהם הממושכים והכל במטרה למשוך זמן ולהתיש את חברי הקואליציה.

הדיון הלילה היה בעקבות הגשת למעלה מ-400 הסתייגויות מסיעות האופוזיציה ובראשן קדימה על חוק ההסדרים. החל מהשעה 01:00 בלילה חברי הכנסת של קדימה היו היחידים שנכחו במליאה, כאשר על פי חוק לאורך כל הישיבה נכח גם שר וסגן יו"ר הכנסת. הדיון הלילה וההצבעות היום ומחר הם שיאם של הדיונים על חוק ההסדרים והתקציב שנמשכו במשך חודש עד לאישור התקציב בממשלה. במהלך הימים הללו התנהלו דיונים ארוכים בוועדות הכנסת השונות ובעיקר בוועדת הכספים ובוועדת הכלכלה. במהלך הדיונים בוועדות הושגו שינויים בחוק ההסדרים והתקציב המקוריים.

מקדימה נמסר כי "קדימה בחרה לשרת את הציבור מהאופוזיציה והלילה ניתן ביטוי ברור ונוסף לכך. זה לא בושה להיות באופוזיציה. זו גאווה לשבת את השעות הללו, להפשיל שרוולים ולהסביר שעה אחר שעה, דקה אחר דקה, שיש כאן אלטרנטיבה רצינית לממשלה המנופחת הזו".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר לוואלה! חדשות כי "הדיון הלילה היה במידה רבה פתטי ומביך. היה קצת עצוב לראות את השרים לשעבר מקדימה עולים על הדוכן ונואמים נגד סעיפים רבים בחוק ההסדרים שאושרו על ידם רק לפני שנה כשישבו בממשלה. כנראה שכמה חודשים באופוזיציה השכיחו מהם את העובדה שחמישים אחוז מחוק ההסדרים הוכן על ידי הממשלה הקודמת".

ההצבעה על חוק ההסדרים צפויה להימשך עד השעה 18:00 בערב. במידה שההצבעות אכן יסתיימו בשעה זו, יחל מיד לאחר מכן הדיון על חוק התקציב שיימשך עד 21:00 בערב, וימשיך מחר מ-9:00 בבוקר ועד 12:00 בצהרים. אז, יחלו ההצבעות על חוק התקציב. במידה שההצבעות לא יסתיימו ב-18:00, ישיבת המליאה תינעל מיד בתום ההצבעות ומחר הדיון על התקציב יסתיים רק ב-15:00 ורק אז יחלו ההצבעות על חוק התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully