וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי מדינות או מדינת אפרטהייד

אלי פינברג

14.7.2009 / 8:37

אמברגו בינלאומי וחיים במדינה מצורעת הם התוצאה של חוסר התוכנית המדינית של הממשלה. אלי פינברג לא משוכנע שהאדישות עושה לישראלים כל כך טוב

הקונצנזוס הלאומי המתגבש כעת הוא של חוסר אכפתיות ומשיכת כתפיים בנוגע לשאלה, אם לראש הממשלה יש או אין תוכנית מדינית. לאף אחד, כך נדמה, לא באמת אכפת מהעובדה שממשלת ישראל זנחה את דרך השלום ולא מתקדמת לעבר מציאת פתרון לסכסוך. ישראל הבורגנית נמה את שנתה הפוליטית, מתנחמת בתחושה שקיפאון מדיני הוא טוב לישראל. עם שאנן אנחנו, ובקרוב נשלם על זה.

ממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו מתנגדת לרעיון המדינה הפלסטינית, שמבוסס על החלטת האום מכ"ט בנובמבר 1947, ושאומץ על יד כל ממשלות ישראל בעשור האחרון. ממשלת נתניהו גם לא מציעה שום אלטרנטיבה מדינית, מלבד תירוצים קלושים, אמירות ריקות ובעיקר כמיהה לחוסר עשייה. נעשה הכל בשביל לא לעשות כלום. כמה שיותר גרוע כך יותר טוב.

בעוד ממשלת ישראל ממשיכה לתעתע בכל העולם וגם בפלסטינים, לא ירחק היום שבו הרשות הפלסטינית תזנח את רעיון שתי המדינות, ותדרוש הכרה בזכויות המיעוט הערבי בישראל .

ומה עם פלסטינים?

לא רוצים לפנות התנחלויות ולהכיר בזכותנו למדינה? בואו נחיה כשני עמים שווי זכויות בישראל הגדולה, יגידו הפלסטינים. אתם תעניקו לנו זכויות שוות, ואנחנו נחיה כאן בדו קיום מופתי, כמו שרציתם, בשכם ובג'נין, בחברון ובעלי. אתם מביאים עולים? גם אנחנו נחזיר את הפליטים. הרשות תכיר ביהודה ושומרון כחלק מישראל הריבונית ותדרוש שוויון זכויות מלא לכל מי שגר בשטח הארץ הזה. חלומם הרטוב של הכתומים יתגשם, והפלסטינים גם יחזירו לשליטת ישראל את רצועת עזה. נשמע מופרך? אבו מאזן מדבר על זה, אבו עלא דיבר על זה. זאת האלטרנטיבה היחידה לפתרון שתי המדינות. והעולם יתמוך בהם. לא יהיה לאף אחד העוז להתנגד לרעיון כה אנושי.

ישראל, כמובן, תסרב, שהרי היא מדינת העם היהודי. ההתנחלויות ימשיכו להיבנות ומשטר הכיבוש הצבאי ימשיך לתפקד. ואולי אף תפרוץ מלחמה. הפלסטינים יילחמו, עוד אנשים יהרגו לשווא, שוב תוגבל תנועתם של הערבים המתגוררים בשטחים, ייסגרו כבישים בפניהם ושוב ישקיפו חומות לעבר העמקים של יהודה ושומרון ויוקמו מחסומים ותתבצע סלקציה גזעית על זכות התנועה. הכל למען ביטחונם של התושבים היהודיים, שנמצאים שם בשליחות המדינה.

לא יחלוף זמן רב עד שישראל תוכרז באופן רשמי כמדינת אפרטהייד, ויוטלו עליה סנקציות של הקהילה הבינלאומית. קציני צה"ל יחששו ממעצר בכל בירות אירופה נצטרך לשכוח מסופי שבוע רומנטיים בפראג ובפריס, לא ניסע עוד לדיסנילנד עם הילדים. למען ארץ ישראל השלמה, אנחנו נוותר על חיי המותרות האלה.

ישראל לא תתקיים עוד כמדינה יהודית בין הנהר לים ואנחנו נהפוך למיעוט נרדף ומאוס. יש להעריך שאף יהודי שפוי לא ירצה לחיות במדינת ישראל החדשה, שתקום כתוצאה מלחץ, מלחמה וכניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully